Tanzania dag 4, Tarangiri

10 november 2011 - Tarangire National Park, Tanzania

ik heb nieuwe foto's geplaatst want ik word er steeds uitgegooid, maar dan kunnen jullie toch de foto's vast zien,en het is hier pikkedonker dus ik kan niet echt goed zien wat ik typ

Veel plezier met de foto's en dank voor jullie berichtjes.

Ik kan weer zien wat ik typ dus hier het bericht van gisteren. De weg naar ons nieuwe kamp was al een belevenis op zich, je zag allemaal van die huisjes uit het Afrikamuseum, alleen wonen hier echte mensen in, de massaai. Omdat de stad Arusha steeds groter wordt trekken deze stammen zich steeds verder terug om te kunnen blijven wie ze zijn, maar voor ons niet voor te stellen om zo te moeten wonen.

Aangekomen in Tarangiri national park hebben we honderden olifanten gezien, allemaal families, ook heel veel kleintjes, waar je keek zag je olifanten en ze steken zo voor je auto de weg over. Verder ook veel impala's, antilopen, timon en pumba's (uit de Lion King, stokstaartjes en wrattenzwijn), dik-dik's (dit is een heel lief klein hertje dus doet zijn naam geen eer aan), vogels met de prachtigste kleuren, apen in verschillende soorten en maten, struisvogels, bijna teveel om op te noemen en dat loopt hier gewoon vrij rond zoals het hoort.

Na deze gamedive zijn we naar onze tented camp gegaan, Abu onze gids zei al dat het erg mooi was maar toen we aankwamen viel onze mond bijna open, in the middle of nowhere staat deze lodge, http://www.tanganyikawildernesscamps.com  en dan naar maramboi tenetd camp gaan, je ziet dan een stukje paradijs, in werkelijkheid is het nog mooier.  De zebra's, antilopes, wrattenzwijnen lopen hier zo voor je neus, heel raar, zitten we aan een wijntje de dag door te nemen lopen er zebra's voorbij. Wim heeft dan ook nog lang op onze veranda gezeten dieren te spotten. Zelfs nu s'morgens vroeg, ik zit nu op de veranda en de zebra's staan een stukje verderop te drinken bij een poel. Hier blijven we 1 nacht en morgen gaan we verder naar Lake Manyara om onderweg te stoppen bij de Massaai, eens kijken hoe zo'n hut er van binnen uitziet, misschien toch wel makkelijk ze hoeven geen heel huis schoon te houden, maar ja om daarvoor nou in een lemen hut te gaan zitten!!!

Dit was het weer hopelijk tot morgen

heel veel groetjes en dank voor jullie berichtjes, , Wim ern Monica