Tanzania dag 5 massaaistam en lake Manyara

11 november 2011 - Lake Manyara National Park, Tanzania

We zijn weer terug in de bewoonde wereld, dus ik vervolg de verhalen van de dag, ik heb elke dag het verhaal geschreven, dus nu hoef ik het alleen te kopieeren. De foto's komen later deze week erbij te staan.

Tanzania dag 5 massaaistam en lake Manyara

Om 9 uur zijn we vertrokken richting Lake Mayara, onderweg zijn we gestopt bij een masaaistam om te kijken hoe die leven, je kunt het geen leven noemen want als je zo moet wonen, verschrikkelijk. Ze hebben hutjes, zo vies en daar slapen ze op een koeienhuid en er is een “keuken” oftewel 3 stenen waar tussenin vuur gemaakt wordt en daar kunnen dan pannen op, eet smakelijk!!!
Hoe meer koeien een massaai heeft hoe rijker hij is, en de meisjes worden hier nog uitgehuwelijkt en geruild voor koeien. Ze hadden ook een schooltje waar 9 kinderen opzaten, 1 man heeft meerdere vrouwen en dus krijgen ze veel kinderen. Deze massaai had 2 vrouwen.
Na het bezoek zijn we doorgereden naar Lake Manyara, een prachtig groot meer met allemaal dieren die daar leven, heel veel nijlpaarden, giraffen, zebra’s, grote vogels, boomklimmende leeuwen enz.
We hebben daar gepicknickt op een mooie plaats met uitzicht over het meer en de bush.
Onze gids Abu moet steeds lachen want wij hebben gezegd dat een bepaalt soort vogel een poelepetaat is, en telkens als hij nu zo’n beest ziet roept hij poelepetaat!!! Wij hebben hem ook gezegd dat hij dat volgende week tegen de nieuwe Nederlanders moet zeggen als hij met hen op safari gaat. Ook hebben we hem verteld dat die vrouwen die overal lopen met hout op hun hoofd takkewijven zijn, ach ja je moet wat doen en wij hebben het reuze gezellig met hem. S’avonds als we bij de tent of lodge zijn gaat hij samen met ons eten, en wij zijn de eerste waar hij dat mee doet, bij alle andere safari ’s gaat hij bij de andere gidsen zitten en zij eten dan samen, maar wij zeiden kom gezellig bij ons en nu gaat hij ook leukere verhalen vertellen, hij dacht toen hij ons zag aankomen op het vliegveld afgelopen maandag, wauw die man is een filmster, Arnold Schwarzenegger of zo, en toen kwamen wij ook nog naar hem omdat hij het bordje met onze namen had, hij moest hier gisteren zo om lachen. De meeste mensen hier zijn van de echte geitenwollen sokken types, dus de gids gebruiken ze ook echt als gids. We verblijven nu 2 dagen in Ngorongoro Farm House, http://www.tanganyikawildernesscamps.com en dan naar Ngorongoro Farm house.
Voor nu genoeg morgenvroeg moeten we vroeg op om met de Bosjesmannen te gaan jagen.

Heel veel groetjes, Wim en Monica