Tanzania dag 3 Arusha national park

9 november 2011 - Arusha, Tanzania

Zo hier zijn we weer!! We hebben een zo-leuke dag gehad, we zijn naar Arusha national park geweest, en als je hier rijd lopen de giraffen, zebra's, buffels, apen enz. zo langs je auto heel normaal voor hier, maar voor ons is het steeds aaaaah em ooooh. Tussen de middag een broodje gegeten op een prachtig uitzicht. Na de lunch onze mooie tocht vervolgd, Wim slapende en onze gids Abu en ik op zoek naar dieren, nou ja uitbuiken is ook belangrijk!!! Abu blijft trouwens de volgende 6 dagen bij ons, hij gaat mee op safari en ik denk dat het helemaal goed komt omdat Wim en hij samen heel veel dieren spotten en Abu alleen maar steeds tegen Wim zegt Big Man!!

Vanmiddag zijn we bij Menno Hofland geweest en hij heeft onze safari geregeld, hij woont in een soort Hollanddorp en daar wordt van alles verbouwd wat geëxporteerd wordt naar Nederland, aardbeien, frambozen en rozen, dus hebben we afgesproken dat we volgende week als we terug zijn bij hun in een lodge gaan en daar eens rondkijken hoe het 1 en ander gaat.

Voor nu geldt dat we met een Amerikaans echtpaar zitten die een ontzettende jetlag hebben en die wij wakker houden, maar ze zijn zo aardig en hebben een Nederlandse schoondochter!!! Zij hebben 30 jaar geleden hier gewoond en gewerkt en hun kinderen grootgebracht en de verhalen zijn gewoon mooi.
We gaan er vanuit dat we morgen bereik hebben, we gaan dan naar een tented camp en  we gaan  naar de olifanten. Tot morgen.

Groetjes Wim en Monica