eindelijk scooteren

16 november 2021 - Curaçao, Nederlandse Antillen

het is gelukt, we hebben een scooter kunnen huren, eindelijk. Het blijkt door de lockdown hebben verhuur bedrijven al hun spullen verkocht, dus is er nu weinig of niets om te verhuren.  Ze zijn weer aan het opbouwen en aankoop van nieuwe spullen, dus we hebben geluk dat iemand deze scooter geannuleerd heeft.

Wat ook leuk is hier op Curaçao betaal je met guldens, we gaan terug in de tijd, heel bijzonder om weer guldens te hebben, lijkt zo lang geleden dat wij die hadden.

25, 50 en 100 gulden1 en 5 guldenmunt    1 en 5 gulden                Retro scooter  retro scooter

plan is om naar Kokomo beach te gaan, dat ligt aan de andere kant van de brug, je mag de Emmabrug alleen met de scooter lopend aan de hand over.  Het is niet druk met verkeer.  Onderweg komen we langs een meer met allemaal Flamingo's, prachtig roze plaatje. Het valt op dat aan deze kant allemaal hele grote cactussen langs de berm en op de heuvels staan.

Flamingos                   Flamingos

Kokomo beach is een supermooie kleine baai, een mooi beach restaurant en er is een duikschool, zoals overal op het eiland.  Er is ook een steiger met trap, omdat dit strand bestaat uit stenen is dit erg fijn, vooral omdat wij de waterschoenen vergeten zijn.  Het is omgeven door rotsen en als je op de steiger staat zie je echt duizenden vissen in het heldere water, prachtig. Veel mooier dan Mambo beach, daar zag je niks omdat het daar een met rotsen,  afgezet stuk zee is, maar dit is zoals het hoort te zijn.  Hier is iedereen ook aan het snorkelen of duiken.  Vandeweek maar terug en ook gaan snorkelen.

Kokomo beach

Op de terugweg zijn we naar de Visserij gegaan om te lunchen, dit is ons aangeraden omdat de vis daar het lekkerst schijnt te zijn. Nu hadden wij in gedachten dat het een leuk vis restaurant zou zijn waar je lekker kunt zitten, heeft niemand gezegd hoor, maar dat dachten wij!  Nou niets is minder waar, er stond al een lange rij terwijl het pas een uur open was.  Je moet aan de ene balie je bestelling doorgeven, aan de volgende balie betalen. Dan krijg je een nummer mee zodat ze weten bij welke tafel een bestelling hoort. Bij de balie om de hoek kun je drankjes ophalen. Er staan allemaal picknick tafels, het is er bomvol, lijkt meer op een visvreet schuur, maar ..... de  vis was heerlijk.  Men komt hier om te eten en direct weer te vertrekken zodat andere mensen ook kunnen eten.  Het ligt ook niet in een dorp ofzo, er is niets in de buurt dus wij zijn ook maar vertrokken om elders onze "uitgebreidde" lunch voort te zetten.

Restaurant de Visserij

Morgen gaan we met Lucy http://www.letlucyhandleit.com,   de noordkant van het eiland bekijken, we zijn erg benieuwd hoe dat zal zijn.

Liefs en dank voor het volgen, Wim en Monica xxx

P.s. Corona  is hier bijna niet, maar ja hier leef je alleen maar buiten. We zijn blij dat we hier zijn nu het in Nederland zo oploopt!!