Get lost with Lucy!

17 november 2021 - Curaçao, Nederlandse Antillen

dit is de slogan van Lucy, een Nederlandse dame die met heel veel enthousiasme privetours organiseert. Ik heb haar gevonden op https://www.naarcuracao.com/,  en wij zijn gisteren met haar naar het Noorden van het eiland zijn geweest. Een prachtige tour, eerst naar de oostkant en daar is het ruige noorden. Hier zijn ook geen stranden. . Mooie vergezichten over de Atlantische oceaan👍.  Er staan overal hele grote cactussen en er zijn veel grotten hier. Beneden is ook geen "echte" weg maar het is off-road rijden en omdat het hier gisteren heel erg geregend heeft is het modderig.

het ruige noorden grotten alleen maar cactussen kunst in het wild nest maken

Lucy neemt telkens weer een afslag die jezelf nooit zou nemen, we zijn naar een klif gegaan,  via een grot was er een trap en toen gewandeld naar het einde, daar kijk je dan in een inham de zee in en hierin zwemmen allemaal grote schildpadden, die komen steeds naar boven om zuurstof te happen en gaan dan weer kopje onder. Niet alleen een mooi gezicht maar zittend op een bankje ook heerlijk relaxt.  Onderweg terug weer via trap en door grot waar ze een leuk bord hebben hangen 🤣.  Vervolgens op het picknick plaatsje geluncht. Lucy had heerlijke bananen pannenkoekjes  gemaakt. Als je dit plekje niet weet kom je hier nooit, maar het is heel bijzonder.

hier hoofd stoten🤣  picknick lunch plaats

Na de lunch en naar de andere kant gereden, naar Westpunt, het laatste plaatsje aan deze kant van het eiland. Hier zijn ook de mooiste stranden en het is heel anders dan de oostkant, wat een verschil terwijl het dicht bij elkaar ligt.  We hebben eerst een prachtig uitzichtpunt bezocht, en de Christoffelberg kon je ook goed zien. We hebben geluk gehad met het weer want in Willemstad heeft het de hele dag geregend!

prachtig uitzichtpunt Christoffel berg uitzicht punt 😍mooi

Na verschillende mooie stranden gezien te hebben zijn we bij kleine knip gaan snorkelen, de naam zegt het al, de baai is een "kleine knip". Wat een prachtige onderwaterwereld is hier, de mooiste vissen en zoveel, niet normaal. We hebben nog een tijd zitten kletsen en Lucy kan alles mooi uitleggen en vertellen over alles van het ontstaan van Curaçao tot wat er nu allemaal speelt. Ze heeft ook heel veel tips gegeven van leuke restaurantjes, strandjes en bijzondere plekjes waar we met de scooter heen kunnen.  We zijn geëindigd bij de grote buurman van kleine knip, namelijk grote knip, ook alweer zo'n pareltje.

Hierna werden we keuring terug naar huis gebracht, we hebben een onvergetelijk bijzondere dag gehad met dank aan: get lost with Lucy!!

Grote knip Grote Knip Strand grote knip snorkelen bij kleine knip

lieve groeten, Wim en Monica xxx

1. Louis en Gerdie:
    22 november 2021
    Wat een heerlijk verhaal weer. Leuk om te lezen, het geeft een mooi beeld van Curaçao. Geniet er nog maar heerlijk van.
    Veel plezier xx