Tanzania dag 1 en 2 Mount Meru

8 november 2011 - Arusha, Tanzania

Zo we zijn er!!! Na een super rustige vlucht waarin we, voor vliegtuig eten, lekker gegeten hebben en dat 2 keer, tussendoor kwamen ze met koffie en likeurtjes, weer wat later met fris en toen we er bijna waren een ijsje, het kon niet op, wat dat betreft met KLM vliegen is geweldig veel beenruimte en iedereen een eigen filmscherm, en ook nog eens gezellig. De crew had gewoon lol in het werk en vond het gezellig om met iedereen te kletsen, we zijn op tijd geland op Kilimanjaro airport Tanzania. Daar moesten we eerst in de rij voor een visum, we hadden een paar Russen voor ons en die , jullie lezen het goed, hebben we nog geholpen omdat zij alleen maar euro's hadden en het visum moest je met am. dollars betalen. Dus hebben we maar gewisseld anders moesten ze gaan wisselen en weer achteraan sluiten in een te lange rij. Het visum was geen probleem dus liepen we een half uurtje later naar buiten en daar stond Abu op ons te wachten, wat een geluk!!! Na een uurtje in het donker en links rijdend kwamen we aan bij ons B&B outpost lodge ( http://www.outposttanzania.com ) We hebben een kamer met ontbijt en aardig personeel, maar wel op z'n Afrikaans, de 1 helpt de ander met niets doen.

Vandaag zijn we met een andere gids naar mount Meru geweest, hier zijn we naar een waterval gewandeld, nou ja wandelen kun je het niet noemen, meer survivallen, over rotsen en stenen, steil door modder naar beneden, natuurlijk een paar keer uitgegleden en een stuk naar beneden geschoven, maar het was prachtig. Onderaan de waterval hebben we een broodje gegeten en vervolgens weer terug. Onderweg zie je dan apen in de bomen, arenden die over en weer vliegen, heel speciaal. Wim heeft ook nog mensen geholpen met hout zagen en hij is aan het stucadoren geweest terwijl de rest van de mannen natuurlijk op z'n afrikaans toekeek en niets deed.
Morgen gaan we Arusha national park naar de echte wilde dieren en ik hoop dat ik nog foto's op de site kan zetten, want ik heb het net geprobeerd, maar net als al het werken gaat ook dat hier errrrrreeeeggg langzaam!!! Voor de rest blijft Afrika erg speciaal hier zijn de kinderen nog met een rad/wiel met stok aan het spelen, bij ons noemen we dat een oud-hollands spel.

Genoeg voor nu ik hoop dat ik morgen weer online kan, want nu zit ik ergens in een hoekje anders is er geen bereik.

Heel veel groetjes, Wim en Monica