Serengeti 15 augustus 2014,

15 augustus 2014 - Serengeti National Park, Tanzania

Serengeti 15 augustus 2014,

Vanmorgen vertrokken richting Serengeti, je passeert dan eerst de Ngorongoro krater die zijn naam dankt aan de belletjes die de koeien en geiten van de Massaai omhebben.

Ngorongoro entrancegate

De Ngorongoro is een conservatie wat inhoud dat men daar wel in mag wonen en werken, echter alleen de Massaai mogen hier  wonen en geen andere stammen omdat zij de enigen zijn die geen andere dieren slachten dan hun eigen koeien en geiten.  Onderweg moesten we stoppen voor registratie en daar stonden veel safari auto’s, er kwam een andere gids praten met Julius, onze gids, en warempel het was Abu, onze gids uit 2011. Hij wist niet wat hij zag, hij vloog op Wim, Big Men, af en sprong hem in de armen. Zo enthousiast. Hij werkt nu voor een ander safari bedrijf, maar alle gidsen hebben goed contact met elkaar.

Vanaf de Ngorongoro rijd je in ongeveer 3 uur naar de ingang van de Serengeti. Nou ja rijden is het natuurlijk, maar er is alleen maar een harde zandweg dus het is een herrie en je wordt constant alle kanten op geschut, een bumpyride dus. We hebben ook veel auto’s met lekke banden gezien.

Hier komen we vandaan

De Serengeti is een nationale park en is 14700km2 groot, dus onvoorstelbaar groot. Serengeti betekent oneindig land, en dat is ook zo je ziet geen eind, net zoals je naar de zee kijkt zie je ook geen eind en dat is hier ook zo.

We rijden richting het noorden en onderweg overnachten we in tenten, maar eerst op zoek naar dieren.

Normaal zie je hier veel meer dieren, maar omdat de grote migratie aan de gang is, hier is te weinig water, zijn bijna alle dieren naar het noorden voor de oversteek, en daar zijn we naar onderweg.Vandaag hebben we olifanten, giraffen, soort vossen, impala’s, leeuwen en een luipaard die in een boom lag gezien.

spreekt voor zich          prachtig

Aangekomen bij ons kamp kregen we een regenbui met aansluitend een prachtige regenboog en ineens was er een grote groep gazelles

na regen komt regenboog.

Alles kan gewoon rond de tent lopen en je weet dan soms ook niet wat je hoort. De tenten zelf zijn van alle comfort voorzien, een douche en toilet zijn ook aanwezig. Je hebt alles wat je nodig heb. S’avonds is er een driegangen diner en we snappen niet hoe ze dit allemaal voor elkaar krijgen in tenten. We hebben met Julius, onze chauffeur, gezellig zitten kaarten en om half tien ging iedereen naar bed.

Morgen gaan we verder naar het noorden voor weer een mooie dag.

Groeten, Wim en Monica