Noord Serengeti, 16, en 17 augustus,

16 augustus 2014 - Serengeti National Park, Tanzania

Noord Serengeti, 16, en 17 augustus,

16-08-2014: Vanmorgen op weg gegaan naar het noorden, naar de Mara rivier.  Een goede dag, veel dieren gezien giraffen, olifanten, zebra’s  zomaar langs de kant.

IMG_3812  20140817_111647  IMG_3845

We komen laat in de middag aan in het volgende kamp, het is hier elke dag om 19.00uur pikkedonker dus onze gids wil om uiterlijk half zes binnen zijn.  Om half acht hebben we dan een 3 gangen diner en we dachten een rustige avond te hebben. Op zich hadden wij dat ook was het niet dat duidelijk werd dat er 1 wagen niet op kamp gekomen was. En dit is erg gevaarlijk, want je ziet niets meer, kunt niet ver vooruitkijken. Er was paniek om die mensen. Het begon te onweren en regenen en dan worden de paden onbegaanbaar. Om half elf kwamen ze aanrijden, ze waren totaal verdwaald, hadden 3,5uur rondgereden. Ze hebben ook een auto met gids, maar die wist het ook niet meer en hij had geen radiocontact.     Gelukkig, eind goed, al goed, maar de schrik zat er goed in.

tentenkamp       tent

17-08-2014:  Vandaag gaan we de Mararivier af om te zien of er nog gnoes oversteken. De rivier ligt vol met nijlpaarden en krokodillen.

spelen in het water                  een paar nijlpaarden                                              gnoes4

Onderweg was er een groep giraffen die ons trouw volgde. Omdat het gisteravond erg regende is de weg doorweekt en onze gids kijkt steeds goed waar hij een overweg neemt………tot het moment dat hij denkt dat er laag water is, maar we zakken gelijk diep weg en de auto zit muurvast in water en modder.

20140817_123043    20140817_115243   hout om de auto los te krijgen

Gelukkig is er een andere wagen in de buurt en hij probeert ons aan te duwen, geen geluk. Je kunt eigenlijk ook de wagen niet uit want er loopt van alles rond wat ons al heeft gezien, maar wij niet zien en er is hoog gras waar ze zich in verschuilen. Maar we moeten eruit, Julius haalt hout voor tegen de banden te leggen, doodeng, Wim gaat eruit er komen gelukkig nog twee wagens aan. De mensen uit de andere wagens komen er ook uit, als er zoveel herrie is komen ze niet zo gauw. Een andere wagen gaat naar het dichtstbijzijnde kamp voor een touw. Kortom na anderhalf uur de ene na de andere auto trekt en duwt zijn we los.

We zijn iedereen zo dankbaar dat ze ons geholpen hebben, maar ja dat doe je gewoon. We hebben de hele tijd alle deuren van de andere auto’s los gehad, mocht er iets gebeuren, springen we erin. We gaan in colonne van 4 verder met de gamedrive en we hebben geluk om een hele grote groep olifanten te zien, prachtig.

IMG_3845 olifanten1

Het was een avontuurlijke dag!!!

Groeten, Wim en Monica

1. Ingrid van Gaalen:
    21 augustus 2014
    Super spannend maar zeker ook erg mooi wat jullie daar doen.
    Ik volg jullie !!!!!
    Nog veel avonturen en plezier x ons