Lake Manyara, 14 augustus 2014,

14 augustus 2014 - Lake Manyara National Park, Tanzania

Lake Manyara, 14 augustus 2014,

Tja wat zal ik zeggen, Afrika blijft Afrika. Met al de chaos in de stad en wanneer je de stad uit bent is er een grote vlakte.

Gisteravond heeft Menno gebeld, bij hem hebben we de tour geboekt, http://www.hoflandexpeditions.nl  en hij heeft een stuk grond gekocht bij de Massaai Mara en is begonnen om er lodges op te bouwen. Hij vroeg of we wilden zien wat hij ging bouwen, en natuurlijk zijn wij geïnteresseerd.  Na anderhalf uur rijden en dan een kwartier dwars door de rimboe en een berg op komen we bij een bouwput die in december klaar moet zijn.

balkon in aanbouw

Maaaaar wat een uitzicht, geweldig!!!  Ja als dit klaar is, is het een plaatje. Hij heeft goeie ideeën, alleen een weg erheen voor de aanvoer van materialen en een leiding  voor water ontbreekt. Beneden in het dal is er een put van 65meter diep gemaakt om water uit te pompen, maar dat is er pas op 85meter diepte en dan moet het nog die berg op, maar Menno is positief dus wij gaan er van uit dat we over twee jaar hier terugkomen om alles te bewonderen!!!

uitzicht Menno

We vervolgen onze weg naar Lake Manyara, onderweg zie je gewoon giraffen wandelen en we hebben nog nooit zoveel vogels, ooievaars, flamingo’s gezien. De apen laten we terzijde want die kennen we wel. Verder zebra’s, gnoes,  waterbuffels en impala’s. En dat loopt hier gewoon rond!

IMG_3690

Dit is z’on mooi groen park, nou ja park het is 110km2 groot.

dorstig weer

Omdat onze volgende lodge overboekt is, het schijnt dat er strubbelingen zijn in Kenia en daardoor wordt Tanzania overspoelt met toeristen met als gevolg dat de lodges overboekt zijn, worden wij overgeboekt naar een andere lodge, ver van alles. Wij wisten ook niet wat we moesten verwachten en toen de poort werd geopend door Massaai mensen waren we een klein beetje sceptisch, tja mannen gehuld  in rode lappen. Als je binnenkomt na de ingang zien je niets, alleen maar groen. Dan wordt je naar je kamer gebracht en hoe hoger je loopt hoe mooier het wordt. Aangekomen bij de kamer, ja in 1 woord geweldig. Heel ruim, een prachtige badkamer, een buitendouche!!!!!!! En er is een cocktailhour bij het zwembad, nou ja en dat ergens in een jungle!!

Kortom een mooie afsluiting van een heel bijzondere dag.

Morgen reizen we naar de Serengeti en vanaf dan zijn we 6 dagen niet meer online en leven we in tenten, het is het rijk van de dieren!!!

We gaan onze belevenissen natuurlijk bij houden en als we weer bereik hebben delen we het!!!!

Lieve mensen bedankt voor jullie interesse tot nu toe,

Groetjes, Wim en Monica

1. Herman Geurts:
    15 augustus 2014
    Geweldige omgeving! heel veel plezier en wij genieten mee!!
    Gr. Herman en Antoinet
  2. Eef en Jikke:
    15 augustus 2014
    Dit is nu al weer een bijzondere ervaring zo te lezen en er moet nog wat gaan komen, want jullie komen voor de grote oversteek, we hopen dat jullie dat mee mogen maken. Geniet er weer van samen en we zijn benieuwd naar jullie verhalen.
    Gr Eef en Jikke
  3. Jenny de bruin:
    15 augustus 2014
    Nou wat een belevenis ,erg grappig dat verhaal van die chagrijnige baas ,nog heel veel plezier samen Gr Jenny
  4. Louis en Gerdie:
    17 augustus 2014
    Geweldig, wat een belevenis. Ik kan niet wachten op jullie verhalen zodra jullie uit de Serengeti zijn. Geniet!