onderweg naar Sri Lanka

25 mei 2017 - Negombo, Sri Lanka

Onderweg naar Sri Lanka

Gisteren  vertrokken naar Sri Lanka. We vlogen via Dubai met een overstap van 2 uur door naar Colombo, de hoofdstad van Sri Lanka.

Sri Lanka, vroeger Ceylon,  is een land in zuid Azië.  In de 16de eeuw was Sri Lanka een kolonie van Portugal en Nederland daardoor valt er veel te zien van wat Nederlanders hier gebouwd hebben.

Na relaxte vluchten met wifi, vreemd om gewoon te kunnen appen en live de finale ajax-manchester te kijken terwijl je op 10km hoogte zit, landen we om half 9  vanmorgen in Colombo, visumafhandeling en bagage was klaar in 20 minuten.

Camera op staart vliegtuig      Prima eten

Live ajax kijken op 10km hoogte

Na een korte rit zijn we in Negombo bij ons B&B. Erg leuk met allemaal kleuren, de kamers hebben ook geen nummer maar kleuren. We hebben een buiten badkamer, dat kan natuurlijk omdat het hier het hele jaar 30 graden is. Verder heerlijk om te horen dat er een wasmand staat waar je elke morgen je was in doet en de volgende dag ligt het weer schoon op je kamer.

We zijn hier nu in het regenseizoen, dus elke dag misschien een bui, tot nu toe alleen nog maar zon.

Morgen gaan we naar Sigirya, een rots waar bovenop vroeger een paleis is  gebouwd, wordt ook wel de leeuwenrots genoemd. We gaan het zien.

Liefs Wim en Monica

1. Louis en Gerdie:
    27 mei 2017
    Hey samen, fijn dat jullie een goede reis hebben gehad en wat een luxe dat de was voor je gedaan wordt. Ik zou dat adres nog maar een keer nemen voordat je naar huis gaat, ideaal alles schoon mee naar huis..
    Veel plezier samen en genieten! Doe wel voorzichtig daar met die aardverschuivingen. Xx