Laatste dagen Bangkok

8 november 2016 - Bangkok, Thailand

Wat hebben we het toch geweldig gehad in Laos.

Mekong rivier

Zondagmiddag zijn we terug gevlogen naar Bangkok.Na een korte vlucht zijn we waar we begonnen in Bangkok.

Voor vlucht naar Bangkokimmigration bord luchthaven BKK

Wat een verschil, nu weer in een stad. Ik begon er al aan te wennen bij Manichan Guesthouse, s’morgens je vieze kleren in de mand gooien en s’avonds liggen ze weer schoon op je bed, en dat in een B&B. Wim heeft de dochter van Andy en Venus, ze heet Mali,  nog geholpen met skaten, en Andy en Mali hebben ons naar de luchthaven gebracht. Venus had nog allerlei lekkere dingen gemaakt voor onderweg, wat een kok.

Manichan house ontbijttafel Wim leert Mali skaten

S’avonds hebben we in Bangkok een gezellig avond gehad met mensen uit Groesbeek, zij begonnen net aan hun rondreis Thailand, we wisten toevallig dat we één dag gelijktijdig in Bangkok waren dus bijzonder om samen een biertje drinken. Erg leuk.

Gisteren wilden we naar het koninklijk  paleis, maar omdat de koning 13 oktober overleden is mag je daar alleen maar in als je helemaal in het zwart gekleed bent, armen en benen moeten ook bedekt zijn. Wat een gedoe zeg.

Dus vanmorgen helemaal in “rouw” teruggegaan. Je weet niet wat je ziet, duizenden mensen staan gelaten in een heeeellllle lange rij om hun respect te tonen aan de koning. De minimale wachtrij is 5uur. Ze krijgen gratis voedsel, water, ijsjes  en zelfs  red bull om het vol te houden. Ook wij kregen eten en drinken aangeboden en zoals het een goede Nederlander betaamd neem je aan wat gratis is, ha,ha.

in de wachtrijrij plein koninklijk huis

In het hele land mag deze maand buiten geen muziek gedraaid worden, want normaal is Khao San street  één grote, soort van carnaval, straat. Nu is het wel heel druk, maar stil. En alle Thaise lopen in zwarte kleding.  Je ziet hier ook in alle straten grote foto’s van de koning, muren en gebouwen hebben zwart met witte  decoraties.

overal staan deze versieringen van de koningheel Bangkok is zo versierd

over de straat staan deze versieringen

Vanmiddag naar Chinatown geweest, zoveel straten met allemaal handel voor zakenlui, je kunt hier wel wat kopen, maar dat is dan in grootverpakking, niet normaal en niet uit te leggen hoe het er hier aan toe gaat.

chinatownBBQ

kokosnoot ijsjes  gepofte kastanjes

Vanavond de laatste keer lekker op straat Pad Thai eten en morgen terug naar koud Nederland.

Lieve mensen dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes op onze reis en foto’s en tot de volgende bestemming,

Xxx Liefs Wim en Monica

1. Elly en Marcel:
    8 november 2016
    Hoi,monica en wim,wederom een mooi verhaal maar wat een verschil met Laos.wij hebben genoten van jullie verhalen foto's.maar ook weer fijn om jullie binnenkort weer te zien.Fijne vlucht terug en welkom in een koud Nederland.groetjes Marcel en Elly.
  2. Franca Beijer Kersten:
    8 november 2016
    Hee Zus, zijn we weer, effe je verslag doorgenomen, kei moi....en die foto`s, indrukwekkend. Wens jullie een goeie reis naar huis xxxgr Jezus
  3. Mam:
    Hoi Monica en Wim,
    Wat hebben jullie weer veel meegemaakt op deze reis,en wat spannende verhalen en super mooie foto-s en wat heb ik genoten van alles.
    Een hele goede en veilige reis terug naar ons koude Nederland
    en bedankt voor de mooie verhalen en de prachtige foto-s.
    Groetjes Mam.