Sigiriya, Sri Lanka

27 mei 2017 - Sigiriya, Sri Lanka

Sigiriya,

Vanmorgen om 3 uur vertrokken richting Sigiriya, 150km rijden, maar er is hier geen snelweg dus je doet er wat langer over. We gaan zo vroeg omdat het erg heet is en je wilt die rots niet beklimmen op het heetst van de dag en ook niet als het heel druk is. Het zijn 1800 trappen die je op moet, goede training om de dag mee te beginnen.

pad richting leeuwenrots          trappen

Sigiriya de leeuwenrots is machtig groot. Bovenop is in de 4de eeuw na christus een paleis gebouwd.

onvoorstelbaar

Omdat we zo vroeg waren was er nog maar één ander stel. De trappen omhoog hebben we niemand meer gezien. Wel bomen die vol hingen met bijennesten, er staan ook overal borden dat je stil moet zijn om die beesten niet wakker te maken. Ook aan de rotswand hangen bijennesten, bah snel doorgelopen.

bijen                     waarschuwing voor de bijen

Bij de eerste stop was een man aan het vegen, hij was zo grappig en ging met ons mee naar boven en heeft overal uitleg over gegeven en de mooiste uitzichten laten zien.

je moet geen hoogtevrees hebben       kleine/grote vriend

Er was zelfs een zwembad bovenop de berg, onvoorstelbaar hoe ze dat vroeger allemaal gebouwd hebben en wat een prachtig land is dit. Heel erg groen.

zwembad            prachtig uitzicht

voor de troon van de koning

De manier waarop hij praatte was vol trots dat hij hier deel van uitmaakte, terwijl je kon zien dat hij niks had.Hij komt elke dag op de fiets hiernaartoe, we zijn blij dat we hem ontmoet hebben.

einde van de rots     waterlelies boven op de berg

Op de weg terug naar beneden was te zien dat het drukker werd, parkeerplaats stond nu ook vol met bussen, we zijn blij dat wij er vroeg waren anders is het file op de trap.

Op onze terugweg zijn we gestopt bij een kruidentuin voor homeopathische doeleinden.Veel uitleg gekregen over wat kruiden kunnen doen, ik ben nogal sceptisch maar Wim heeft een fles olie meegenomen en de “kruidendokter” zei dat als hij twee keer per dag zijn knie daarmee insmeert hij geen nieuwe knie meer hoeft.  Tja het is het proberen waard! Een gratis massage maakte de dag compleet.

Terug in Negombo horen we dat er 150km bij ons vandaan overstromingen en aardverschuivingen zijn  geweest, het ziet er vreselijk uit op de TV. Wij hebben geen druppel regen gehad en zo’n klein stuk verder speelt zich een drama af. Er is op één dag net zoveel regen gevallen als normaal in 2 maanden en doordat het 3 maanden helemaal niet geregend heeft is dit het gevolg. Tot nu toe 91 mensen overleden, we zullen er de komende dagen wel meer van horen.

Morgen gaan we lekker scooteren.

Groetjes en liefs vanuit een heet maar prachtig Sri Lanke,

Wim en Monica

1. Louis en Gerdie:
    27 mei 2017
    Mooi daar zeg. Weer lekker actief bezig jullie.
  2. Elly en Marcel:
    28 mei 2017
    Hoihoi,een mooi verhaal ,we zijn benieuwd wat deze reis jullie nog meer gaat brengen.geniet ervan.!!
    Groetjes van ons.
  3. Wim Simmelink:
    28 mei 2017
    ik geniet weer lekker met jullie mee (fotos) ik ga ook maar lekker klimmen , ik klim nog 3 keer naar de CWZ berg inplaats van 8 keer , en dan 2 weken afbouwen .
  4. Maureen en Ralf:
    12 juni 2017
    Geweldige verhalen en foto's weer