Met olifanten in de rivier

4 november 2016 - Luang Prabang, Laos

Wat we gisteren toch gedaan hebben, we dachten dat we alle mooie dingen nu wel gehad hebben maar dit was zo bijzonder. We hebben ooit gezwommen met dolfijnen in Mexico, en dit is ook zo bijzonder.We zijn naar een olifanten kamp geweest, we wilden gewoon rondlopen en olifanten kijken en wat foto’s maken,

We zijn de olifanten gaan voeren, het was helemaal niet zo dat ze in hokken stonden ofzo, ze stonden we gewoon buiten. We zagen ook een stel op een olifant rijden,  wij hebben al eens olifant gereden en dat was geen succes, dus dat wilden we niet.

olifantje voeren Wim wil het vasthouden

Maaaaarrrr……je kon wel met de olifant in bad in de Mekong rivier.  Tja er was niets te doen in het kamp, omdat het een soort opvangkamp is. Wij waren de enigen. Dus de keuze was heel snel gemaakt.

naar de rivier toe het water in

voor we op de olifant gaan        dat zou Wim wel willen doen

Samen met de olifanten, we hadden ieder onze eigen olifant (klinkt wel raar eigenlijk) naar de rivier gewandeld. Zodra de olifanten in het water waren gingen wij er ook in en zwommen naar de olifanten toe. Daar moet je erop klimmen, niet zo makkelijk want ondanks dat ze in het water liggen zijn ze nog steeds heeelll groot.  We moesten water over ze heen gooien en met een schrobber wassen, ze schijnen het lekker te vinden.   Het was GEWELDIG!!! Zo bijzonder, wat een ervaring, hadden we niet willen missen.Het water van de rivier was helemaal niet koud.

aan de oren trekken    heerlijk relaxt bijzonderzwemmen

mooiprachtig

olifant wassenwauw

Vandaag de laatste dag Laos en wat een mooi land is dit, je kunt wel merken dat er pas sinds 20 jaar toeristen toegelaten worden want daarin moeten ze nog veel leren. Met name de taal, het Engels is hier erg slecht of ze  spreken het niet.  Het is een hele goedkope vakantie bestemming, maar als je voor strand en zee gaat hebben ze dat in Laos niet. Het is ook een echt backpackersland. Guesthouses zijn hier in overvloed en voor 4 to 10€ kun je overal slapen met ontbijt.  Wij hebben 2 weken rond gescooterd en nergens last van gehad, alles kan wel als je maar respect hebt voor het land en zijn manieren.

Morgen vliegen we terug naar Bangkok om daar nog drie dagen door te brengen voordat we terug naar huis komen. Wie weet wat we daar nog meemaken.

Dank jullie wel dat jullie ons volgen,  lieve groetjes Wim en Monica xxxxx

1. Mam:
    5 november 2016
    Monica en Wim,
    Wat super mooie foto-s en wat een belevenis om dat mee te maken met de olifanten te gek ,zoiets kun je alleen maar meemaken als je zo ver naar een land reist ,maar ik geniet van jullie reis mee,ik vindt het zo mooi om het allemaal te lezen en de foto-s te zien,tot het volgende verslag en foto-s dank je wel tot nog toe.Groetjes Mam.
  2. Irma:
    8 november 2016
    Hee die Moon en Wim,

Vandaag eindelijk de tijd gehad om eens rustig jullie reisverslag te lezen. Zo boeiend, grappig en interessant zoals jij alles beschrijft. Ook de foto s zijn super gaaf. Zeker die met de olifanten! Fijn dat jullie het zo goed hebben gehad. En Moon, ik ben heel blij dat je weer terug op de poli bent, heb je gezelligheid gemist! Tot snel