Van noord naar midden Serengeti, 18 augustus 2014,

18 augustus 2014 - Serengeti National Park, Tanzania

Van noord naar midden Serengeti, 18 augustus 2014,

Gisteren teruggereden van het noorden bij de Mara rivier, aan de andere kant ligt Kenia, naar het midden van de Serengeti. We zijn via het noordoosten gegaan omdat we dan meer dieren zien. Deze weg is wel langer je doet er de hele dag over, maar dat is niet erg we hebben de tijd. We vertrekken om 8.30 uur en zijn er dan om 17.30uur met heel veel stops om dieren te bewonderen.

Onderweg van 10.00uur tot 15.30uur migrerende gnoes gezien, werkelijk honderdduizenden.

gnoes18            gnoes188

Het ziet gewoon zwart van de gnoes, ze open allemaal achter elkaar aan, gaat er 1 rechts nou dan gaan ze allemaal rechts, echt kuddedieren.

Op een gegeven moment zei Julius dat we heel stil moesten zijn en hij ging met de jeep een stuk van de weg af, dat is verboden maar hij had iets gezien, en daar bij een boom lagen twee cheeta’s,  prachtig. We konden zo vanuit de jeep selfies maken met op de achtergrond cheeta’s.

selfie met cheetas18    cheetas18

Snel weer terug naar de weg voor er andere jeeps komen. Ook hebben we zoveel olifanten families gezien met heel veel kleine olifantjes, giraffen, impala’s, gazellen, buffels, leeuwen teveel om op te noemen.

blijft mooi18                           lif18

toppi18                            jonge wrattenzwijntjes

Ook zagen we een zwarte slang, 3 meter lang, en Julius zei als die je bijt ben je in 20minuten dood, vond ik zo eng, die hoef ik niet meer te zien.

enge slang18

Mensen wat een land is dit. Wat een overweldigende natuur en wat een mooie dieren zijn er toch.

Aangekomen bij ons kamp, voor het eten bij het kampvuur de dag doorgenomen met medekampers(wat klinkt dat hé).

securety18  de nachtelijke beveiliging!!!!!

Het was alweer een mooie dag, en de vijfde dag zonder tv,  wifi en internet en het gaat allemaal goed!!

Groeten, Wim en Monica

1. Rene en Olga:
    22 augustus 2014
    Hee Cheryl en Martin,
    Nou nou ziet er allemaal weer prachtig en zeer indrukwekkend uit! Maar kijken jullie wel een beetje uit (vooral voor die slang)
    want we zien jullie ook heeeeel graag weer terug!! Lekker genieten en tot in het mooie koude regenachtige Winssen! Liefs Oot en Rene en kids xxx