Laatste dagen Serengeti en terug naar Arusha 19 en 20 augustus 2014,

20 augustus 2014 - Serengeti National Park, Tanzania

Laatste dagen Serengeti en terug naar Arusha, 19 augustus 2014:

vandaag een gamedrive gedaan naar het zuiden. Meteen buiten ons kamp liggen vier leeuwen naast de weg, we kunnen gewoon naast ze rijden,ze blijven gewoon liggen.

leeuw19      olifant19

Het landschap richting het zuiden is kaal en vlak en je kunt eindeloos ver weg kijken. We gingen hierheen omdat dit het jachtgebied is van de cheeta.                  Je moet hier op zoek naar die beesten. Het is constant kijken naar het gras, ze hebben dezelfde kleur.

Het gras is hier niet groen, maar droog en dor. Meestal liggen ze op een termietenheuvel op zoek naar gazellen. De termieten bouwen een soort schoorsteen boven op de heuvel en als een cheeta erop gaat liggen lijkt zijn hoofd van veraf op die schoorsteen en als je dat weet zie je er opeens 1 liggen. Het was mooi om te doen en we hebben er verschillende gevonden.

cheeta19

Ook kwamen we bij een leeuw uit die op de uitkijk lag, in de verte liepen elanden en wrattenzwijnen, lekkere hapjes.

leeuw199       eland19

20 augustus 2014:

De laatste morgen in de Serengeti en wat hebben we veel gezien, allemaal even mooi en elke dag anders.  Je leeft hier in een andere wereld zonder TV, internet, krant, we hebben al sinds vorige week geen nieuws meer gehoord/gezien. En de dagen gaan zo snel voorbij. Je bent de hele dag onderweg en je ziet alleen maar natuur en dieren, want voor de rest is hier niets wat op iets bewoonts lijkt, zelfs de tentenkampen liggen verscholen.

Maar goed, vanmorgen de laatste gamedrive gemaakt en meteen zagen we al een luipaard met twee jongen achter haar aan. Een eind verderop een groep leeuwen met acht jonge welpjes, goh wat is dit mooi.  Voor de rest zie je overal giraffen, olifantenfamilies, zebra’s en heel veel impala’s en gazellen.

dikdik19  vogels19vogel19  vogeltje19

Om half twaalf vliegen we vanuit de Serengeti terug naar Arusha, de bewoonde wereld.                                                                                                                     Het vliegveld is gewoon op het gras en de start en landingsbaan ook. Het is wel een heel klein vliegtuig met plaats voor 15personen. We zitten achter de piloot dus kunnen alle  kanten opkijken.

vliegtuig19vliegtuig192vliegtuig194vliegtuig195       vliegtuig196 de landingsbaan is in zicht

We zijn blij als we weer op de grond staan, maar omdat we laag vlogen kon je alles heel mooi zien. We zijn weer een ervaring rijker!!!

arusha airport19

Groeten vanuit Arusha, Wim en Monica