Laos

24 oktober 2016 - Vientiane, Laos

Vandaag doorgereisd naar de hoofdstad van Laos, Vientiane.

Eerst even wat gegevens over Laos:

Laos is een land dat ligt in Zuidoost-Azië ten noorden van Thailand en ten westen van Vietnam.De infrastructuur van Laos is erg slecht.  In een groot deel van het land ontbreekt het aan goede wegen, en er zijn geen spoorwegen.

Luchthaven Laos

Je hebt een visum nodig om Laos in te komen, maar dat kun je op het vliegveld krijgen, natuurlijk tegen betaling van €. 30,-, maar dan heb je wel een mooi visum in je paspoort!

Visum Laos

Nou tot nu toe valt het allemaal nog reuze mee, wij verwachten dus slechte wegen en dergelijke, maar daar is hier in iedergeval niets van te merken. We zijn nu natuurlijk wel in de hoofdstad. Ook onze kamer is boven verwachting goed. Engels spreken ze niet goed of helemaal niet, maar dat heeft ook wel weer iets, als je tegen elkaar staat te praten en je weet allebei werkelijk niet waar het over gaat.

Vientiane

Alleen het huren van een scooter is een probleem, ze verhuren alleen met je paspoort als onderpand, maar dat doen wij niet, dus hebben we besloten om fietsen te nemen en morgen nemen we een tuktuk voor de dag.  Kumt Goed!!!

Lieve groeten, Wim en Monica

1. Mam:
    25 oktober 2016
    Dat heeft ook wel iets met de fiets er op uit,maar ik begrijp dat jullie weer in een prachtig land zijn ,en lekker in de warmte geniet er met volle teugen van nu het kan ,hier is alles goed alleen somber weer maar dat heb je in deze tijd van het jaar.
    Ik blijf alles volgen dat vindt ik super mooi zo beleef ik de reis een beetje mee.
    heel veel groetjes Mam.
  2. Franca Beijer Kersten:
    25 oktober 2016
    Hee Zus en Wim, mooi om te zien en te lezen hoe t daar is. Lekker warm, wij hebben de winterjas aan, ook leuk. Veel plezier met de fiets, tuktuk, lopend, hoe dan ook, geniet ervan, xxx Jezus
  3. Elly en Marcel:
    Hoi Wim en Monica
    Super gaaf om jullie reisverhalen te volgen.

Groetjes Elly en Marcel,
  4. Ily en Frans:
    26 oktober 2016
    indrukwekkend hoor. geniet ook van je verdiende vakantie!