Langkawi

14 september 2013 - Langkawi, Maleisië

Gisteren zijn we lekker wezen scooteren, zomaar weggereden en kijken waar je uitkomt.

Als eerste kwamen we bij de hoofdstad van Langkawi, Kuah. Hier staat op een plein een enorme arend als herkenningspunt. Al rondrijdend vonden wij het wel erg stil voor een stad, er was totaal geen leven te bekennen. We kwamen bij een winkelcentrum en daar gevraagd of er nog iets open ging vandaag of wat er aan de hand was. Het blijkt dat de vrijdag in Maleisië hetzelfde is als de zondag bij ons, alles blijft dicht en iedereen geniet van de vrije dag. Nou dat gaan wij dan ook maar doen.

Onderweg kwamen we een vogelpark tegen dat inderdaad vol stond met Maleisiërs met kinderen die een dagje naar de dierentuin gingen. Wel leuk om te zien want ze hebben hier de pauwen en herten die wij in de wei hebben lopen als dieren in een dierentuin, terwijl de wilde dieren buiten loslopen, vreemd.

Hierna nog bij een prachtige waterval geweest, doordat hier alles oerwoud is heb je heel veel watervallen, en elke keer weer even mooi.  Deze hebben ze ook weer zo mooi aangelegd met trappen, een lust voor het oog.

Vandaag zijn we naar het uiterste puntje gereden, niet spectaculair te noemen, maar op een gegeven moment staat er een bord langs de weg met de mededeling dat je voorzichtig moet rijden want er kunnen krokodillen oversteken!!! Ik dacht meteen “wedden dat ons dat gebeurd”! En jawel hoor op de terugweg net na een tunnel, ik was toevallig aan het filmen, ligt er èèn te kijken midden op de weg. Ik weet niet hoe de film straks klinkt maar ik heb volgens Wim wel raar gedaan en geroepen dat hij hard door moest rijden voor het geval hij wil happen, gadverdamme wat een vies beest.

Wim is daarna nog terug gereden om een foto te maken, maar meneer was al vertrokken, hoogstwaarschijnlijk geschrokken van mij!!

Morgen gaan we een Mangrovetocht maken, de bush in. We zijn benieuwd wat dat brengt.

Heel veel groetjes, het is hier heet en vandaag hebben we geen regen gehad en dat is te merken.

Wij snappen dat ze hier overal in elke kamer airco hebben en dat is geen overbodige luxe.

Heel veel groetjes, Wim en Monica