Langkawi cable car en 7 wells.

12 september 2013 - Langkawi, Maleisië

Langkawi cable car en 7 wells.

Na gisteren een half dagje te hebben gereisd zijn we aangekomen bij onze laatste bestemming; het eiland Langkawi, een droombestemming, die bestaat uit 99 kleine eilanden en wij zijn op de grootste.

We moesten 2 korte binnenlandse vluchten hebben en omdat de 1ste was vertraagd stonden ze ons al op te wachten om rennend het volgende vliegtuig te halen, ze hebben het vliegtuig op ons laten wachten, maar aangekomen in Langkawi bleek dat onze bagage helaas niet zo snel was.  Ze beloofden ons dat die met de volgende vlucht kwam en dat ze het naar ons B&B zouden brengen. Wij geloven alles, en warempel, laat in de middag zijn de koffers afgeleverd, ik zeg goed geregeld!!!

Wat hebben we toch weer een prachtig B&B, het is meer een soort appartement, een slaapkamer en een aparte woonkamer met keuken, niet dat ik ga koken hoor. Er is een buitendouche en een buitentoilet, handig! Dit alles ligt omgeven door bomen en planten en een groot balkon.

Vanmorgen maar eerst een scooter gehuurd en richting cable cars gereden, dat is een kabelbaan boven het regenwoud in voor een spectaculair uitzicht. Er wordt links gereden dus het is even wennen, maar het is hier niet druk op de weg.

Het is ontzettend groen hier alles is regenwoud. De koeien, meer buffels, staan gewoon los langs de kant en steken zo over, ook apen zie je hier gewoon langs de kant van de weg. We moeten langs het vliegveld en daar grazen de koeien gewoon langs de start en landingsbaan, heel raar.

Aangekomen bij Oriëntal city in de rij voor de kabelbaan.  Boven zien we waar we voor hebben moeten wachten:  wat een geweldig uitzicht, niet normaal. Er is ook een skybridge, een wandelbrug  die hangt tussen 2 bergtoppen, maar die zit gelukkig dicht voor renovatie.

7 wells hebben we al gezien vanuit de kabelbaan en daar gaan we heen. Dit is een waterval die 7 vertakkingen heeft, vandaar de naam. We moeten omhoog lopen via een trap, niet wetende hoe ver het is. Op een gegeven moment komen we een bord tegen, we hebben al een aantal pitstops gemaakt, want het is bloedheet en de luchtvochtigheid is hoog.  Op het bord staat dat we vanaf beneden 271 treden gelopen hebben en dat we tot aan de waterval nog 367 treden moeten. Een opbeurende gedachte. We laten ons niet kennen en stappen dapper door.

We zijn blij dat we doorgezet hebben, want ook hier is het prachtig, wat is natuur toch mooi!!

Als afsluiting kunnen we op de terugweg met de scooter nog net een schuilplaats vinden want we krijgen een plensbui, het kan ook niet anders dan dat het elke dag wel een keer flink regent, het is hier niet voor niks zo groen. Maar regenen kan het hier, en daarna kunnen we weer verder en schijnt de zon weer.

Heel veel groetjes en dank dat jullie ons volgen,

Wim en Monica