Kuala Lumpur 2de dag

6 september 2013 - Kuala Lumpur, Maleisië

Maleisië, Kuala Lumpur:

Vanmorgen was echt leuk, ik had vanuit Nederland een taart besteld en als verrassing werd die vanmorgen op de kamer bezorgt, vanwege onze trouwdag, kan het romantischer. Wim dacht dat het nog voor zijn verjaardag was, ha,ha. Maar ja wie Wim kent weet ook dat hij niets kan laten staan, dus het ontbijt was……. Chocoladetaart!!!

Het ontdekken van Kuala Lumpur begon vandaag met de Batu caves. Dit zijn grotten en het was prachtig, een hele grote Boeddha met daarnaast een trap met 272 treden, omdat de taart weggewerkt moest worden was dit een goede oefening met een spectaculair uitzicht als beloning. De taxi chauffeur kon mooi vertellen zodat we veel te weten zijn gekomen over Maleisië: Met 55 jaar gaan ze met pensioen, de benzine kost €. 0,40per liter, een huis kost gemiddeld €. 80.000,-, dan hebben ze een huis aan de rand van de stad met een tuin. Er is werk voor iedereen, gezondheidszorg is goed geregeld, ze hebben een supersonisch hartcentrum waar elke Maleisiër 1x per 2 jaar gecheckt wordt, waarop weet ik niet, maar de chauffeur gelooft erin, dus…kortom voor Maleisiërs een ideaal land.

S’ middags zijn we eerst naar de Central Market geweest, alweer zo'n shopping mal waar van alles en nog wat te koop is en je kunt lekker rondkijken, daarna de hop on- hop off bus in gegaan en onder andere langs het koninklijk paleis gereden, zo mooi. We blijven ons verbazen over de enorme gebouwen die hier neergezet worden, echt ongelooflijk hoe die gebouwd kunnen worden, van die wolkenkrabbers, ja die hebben we niet in Winssen. De bouw gaat dag en nacht door en of er nu iemand loopt of rijd alles wordt gewoon naar boven getakeld, onvoorstelbaar. Als laatste hebben we Low Yat plaza bezocht, dit is een winkelcentrum van 7 etages met alleen maar computers, telefoons, laptops, camera’s alles schijnt het nieuwste te zijn en de jeugd zou hier niet meer wegkomen, wij keken de ogen uit. En iedereen is zo vriendelijk, je mag alles proberen, ook als je zegt dat je niets wil kopen. Alleen maar jongeren die hier aan het werk zijn. We hebben wel erg gelachen, Wim liet zijn mobieltje zien, nou dat kennen ze hier helemaal niet meer. De jeugd hier kende het helemaal niet, hadden zoiets nog nooit gezien. Die hebben echt gedacht dat wij niet goed zijn.

Even over het eten, dat is natuurlijk weer overal goed en de prijzen liggen laag, inclusief drinken ben je ongeveer 10 to 15 euro kwijt, dus dat valt mee.

Heel veel groetjes, Wim en Monica