Cameron Highlands

7 september 2013 - Cameron Highlands, Maleisië

Cameron Highlands

Nadat we gisteren een erg gezellige avond hebben gehad, we hebben op een terras gezeten met mensen uit allerlei landen en dan krijg je de leukste gesprekken, zijn we verder gereden naar onze volgende bestemmingen: de Cameron Highlands.

We gaan het binnenland en de bergen in. Hier wordt thee gemaakt en het schijnt er prachtig te zijn.

De weg erheen is in  ieder geval al een belevenis, alleen maar groen, het zal vroeger wel allemaal jungle zijn geweest, zo ziet het er uit.  Dat ze hier een weg aan hebben kunnen leggen is een wonder, maar prachtige uitzichten.  Het verschil met Kuala Lumpur is ook meteen zichtbaar als je de stad uitrijd en de bergen in, de mensen wonen hier in bamboe hutten, groter kan het verschil niet zijn.

Aangekomen bij ons volgende onderkomen genaamd The Smoke House, een huis uit 1937 gebouwd door de Engelsen, het was een Engelse kolonie. Het ziet er uit als een Hans en Grietje huis, grappig en alles is nog van die tijd, de hele inrichting, maar heel bijzonder.

Lopend naar het dorp, een kwartier, kwamen we langs aardbeienkwekerijen. De aardbeien in Nederland zijn groter en mooier, maar de smaak is goed.

Verder wandelen horen we ergens Maleisische muziek en er komen allemaal mensen uit een soort dorpshuis. Wij willen een kijkje gaan nemen en meteen komen ze allemaal naar ons toe dat we in het receptieboek moeten schrijven en vervolgens krijgen we allebei een leuk tasje. Er is een bruiloft gaande, een huwelijk en ze nodigen ons uit om mee te eten. Dat kun je natuurlijk niet weigeren, we willen niemand beledigen en het eten is hier overal goed, dus naar binnen.

Binnen is er karaoke en daar doen ze allemaal aan mee.  Er zijn veel kinderen bij en Wim krijgt meteen een schattig baby’tje van 4 maanden in zijn armen geduwd. Na het eten bedanken we het bruidspaar en lopen verder via het bos naar het dorp. In de tasjes zitten bedankjes van het bruidspaar, erg leuk. Ze heten Nina en Min.

Morgen gaan we naar de theefabriek, kijken hoe thee gemaakt wordt. Is weer eens wat anders en je moet alles gezien hebben en aansluitend hebben we een High Thee.

Dus wordt vervolgd!!!

Heel veel groetjes,