Ho Chi Minh-Nha Trang

11 maart 2014 - Nha Trang, Vietnam

Ho Chi Minh-Nha Trang 11  maart 2014

Gisteren een binnenlandse vlucht gehad, voordat we vertrokken zaten we te wachten in het hotel toen plotseling buiten op de stoep een giga partij stroomkabels naar beneden viel. Gelukkig liep er niemand onder (zie foto’s). Alle stroomkabels worden hier nog aan elkaar geknoopt en dan kan er soms een tros naar beneden vallen. Niemand kijkt daar van op alleen de toeristen. Er zat een vrouw op een stoel loten te verkopen en het viel net naast haar, nou ze keek nog niet op of om en bleef gewoon zitten.

Stroomkabels

We hebben voor 4 tientjes meer lekker decadent businessclass gevlogen, erg hé.  Het was maar een uurtje vliegen, maar je mag tijdens het wachten gebruik maken van de lounge en daar kun je meteen eten, alles inclusief.En natuurlijk blijven we echte Nederlanders dus koekjes en water meegenomen voor onderweg, je weet maar nooit!!

Bij aankomst in Nha Trang lijkt het wel of we in een ander land aangekomen zijn, hier is zee en strand, zon laat ik achterwege want dat hadden we toch al.  Wat ook erg opvalt is dat het erg Russisch georiënteerd is. Het schijn dat er een directe verbinding tussen Rusland en Nha Trang is dus vandaar. Niet leuk voor de Vietnamezen en dat is ook wat we veel horen. Als ze horen dat wij uit Nederland komen zijn ze er als de kippen bij om een praatje te maken en het liefst over voetbal.

Gelukkig hebben wij een klein hotel wat te min is voor de Russen, dus daar hebben wij geen last van.  S’avonds aan de overkant op het terras kennis gemaakt met een meisje uit Nederland, haar vader woont en werkt hier sinds 8 jaar in de Visexport. Hij heeft altijd een viskraam in Nederland gehad , maar had daar genoeg van en zorgt er nu voor dat het bedrijf waar hij voor werkt de vis uit Vietnam in Nederland krijgt.  6 weken geleden is zij weer hier gekomen en als ze geen werk vind moet ze over 6 weken weer terug, dus is ze druk aan het solliciteren bij diverse hotels. Haar vader mag haar niet onderhouden, hier werk je of je gaat eruit!

Aleandra

Dat geldt trouwens ook voor Vietnamezen ze hebben hier geen voorzieningen voor ouderen, de kinderen moeten dat maar doen en als je geen kinderen hebt dan werk jezelf maar door voor je levensonderhoud. Daarom zie ook veel ouderen op straat proberen om wat te verkopen of met een eetkar.

Het meisje, Aleandra, vond het zo leuk om Nederlanders te ontmoeten want die komen hier bijna nooit naartoe, geen enkele rondreis komt hier. Ze wil donderdag met ons gaan scooteren en zij weet natuurlijk waar we zijn moeten, dus Kumt Goed!!!!

Wat betreft Wim , natuurlijk heeft hij constant veel bekijks en willen ze met hem op de foto, vandaag kwamen ze zelfs vragen hoeveel hij weegt.

Morgen eerst een scooter huren en dan eropuit.

Veel groetjes,

Wim en Monica