Nha Trang

13 maart 2014 - Nha Trang, Vietnam

Nha Trang, woensdag en donderdag,

2 heerlijke dagen wezen scooteren en wij kunnen niet begrijpen dat er geen enkele reisorganisatie is die dit in het pakket heeft, we weten zeker dat er heel veel mensen zijn die een groepsreis boeken die hier een paar dagen door willen brengen.

Nha Trang is een grote stad, erg schoon en ontzettend vriendelijke mensen, je hebt hier heel veel terrassen en restaurants. Als je de stad uitgaat naar het achterland kom je in rijstvelden terecht.

Zo zijn we ook bij een deel uitgekomen waar vakantiehuizen gebouwd zijn die verhuurd worden, de meest grote mooie huizen totaal niet wat je verwacht bij een vakantiehuis, heel Amerikaans.

vakantiehuis

We wilden naar watervallen rijden, maar wij kunnen de borden niet lezen, alles is alleen maar in Vietnamees en als je even stopt om op de kaart te kijken komen er gelijk mensen aan om je te helpen terwijl ze geen Engels kunnen.  Ook kloppen de kilometers niet helemaal met wat er op de borden staat.  De waterval hebben we nooit gevonden maar wel andere prachtige dingen.

We zijn bij modderbaden terecht gekomen, op een gegeven moment zagen we een bordje met mudbads 4km, nou wij volgen die weg, daarna komt er een bordje met mudbas 8km, heel vreemd. Nou ben ik blond dus zeg tegen Wim rij maar door, ik weet het ook niet. Over de berg heen en maar rijden, komen we in een vissersdorpje, waar volgens ons nooit toeristen komen omdat het heel ver van de snelweg ligt.  De verse vis was net aan land gebracht en werd verhandeld, hoe kun je er bij uit komen, prachtig toch!! Even erbij vermelden dat we erg aan de stank moesten wennen, om over je nek te gaan, maar toen dat voorbij was mooie dingen en mooie mensen gezien.

Nieuw voorraad vis

De mensen vonden het prima dat wij overal keken en foto’s van namen en natuurlijk komen ze  Wim vragen of hij mee wil helpen omdat hij zo groot is.

Na deze bijzondere afslag weer terug over de bergen en jawel hoor daar was het bordje mudbads weer. Bij een conferentiecentrum uit laten leggen hoe we moeten rijden, klopt natuurlijk ook niet maar we vragen het wel weer.

Even een tussenstop maken en op het moment dat wij het café binnengaan is het ooohhh wat mooi. De ingang gaat over water, aan het plafond hangen allemaal kinderparaplu’s op de kop en lampions, en de bloemen en planten zo mooi. Met handen en voeten fruitdrank en 2 soep besteld, was toch moeilijk de serveerster is 4 keer terug geweest om te vragen wat we nou willen. Maar we krijgen 2 giga pannen soep, niet helemaal begrepen, maar ja het is goed, kosten bedragen €. 5,-.

Mooie ingang naar cafe

De weg vervolgen en jahoor bordje mudbads, doorrijden en toen was het asfalt op, maar wel een bordje dus toch doorrijden over een spoorwegovergang zoals bij ons 40 jaar geleden en toen waren we eindelijk bij de modderbaden, hè, hè.

We hadden wel een driftig sopje verdient dus naar binnen en achter de muren is een heel andere wereld. Allemaal aparte baden, je moet erin gaan zitten de kraan wordt opengedraaid en het modder stroomt eruit, volgens Wim zijn we nu varkens. Het was ongelooflijk lekker. Een half uur later konden we douchen en in de andere baden, het is prachtig allemaal. Niet te begrijpen dat hier geen excursies naartoe gaan, dit is zo apart.

Modderbad

Na twee prachtige dagen Nha Trang s’avonds op het terras nog nagezeten met Aleandra, ze heeft werk gevonden in het Sheraton hotel en kon daarom niet met ons mee, maar wij vermaken ons toch wel.  Er zijn hier wel veel mensen met beperkingen en zij komen aan je tafel vragen of je wat wil kopen, en natuurlijk kopen we bij allemaal wat, dus ik heb voor 1 jaar ansichtkaarten, maar het voelt goed.

Morgen hebben we een reisdag, richting Hoi An,

Heel veel groetjes,