Bali 2015, Onderweg naar Bali

30 mei 2015 - Ubud, Indonesië

​Winssen-Singapore-Bali,

Vandaag onderweg naar Bali.  Nadat we vorig jaar november na 3 dagen weer terug moesten, gaan we de reis nu overdoen. De vluchten verlopen soepel. Op Singapore aangekomen moeten we rennen om de aansluiting naar Bali te halen. Het is iedere keer weer een sport om een zo kort mogelijke overstaptijd te realiseren. We hadden nu 50 minuten, maar Changi airport is zo groot dat we al 25 minuten moesten lopen naar de andere gate, maar we hebben het gered en het vliegtuig kon meteen vertrekken. Ontzettend leuk zitten kletsen met de stewardess, die tijdens opstijgen en landing tegenover ons zat en aan de andere kant zat een Nederlander die in Bangkok woont ivm zijn bedrijf, hij produceert oa kleding voor Zara ketens en de eerst samples worden in Bali ontworpen en gemaakt. Weer wat geleerd.

Bali airport kenden we niet meer terug, helemaal nieuw, groot en prachtig gebouw, helemaal in de stijl van het eiland.  Je bent hier niet zomaar door de douane, terwijl ze echt niet bang hoeven zijn dat we blijven, eerst moet je 35dollar betalen, vervolgens ga je naar de volgende hal daar wordt alles gecontroleerd en krijg je de visumstempel, daarna de koffers halen, dan langs de douane een formulier afgeven wat je in het vliegtuig ingevuld hebt dat je niets aan te geven hebt en dan moet alles weer een keer door de scanapparaten, vervolgens werd mijn koffer onderworpen aan een grondige inspectie.  Maaaar we zijn er.

Het is heet, 33graden, bewolkt en het heeft net nog geregend, daar moeten we aan wennen, niet aan de regen maar aan de hitte. Na een rit van een uur zijn we in Ubud, het kunstenaarsdorpje. We checken in bij ons eerste verblijf en het moet gezegd worden WAUW. We hebben een huisje met een eigen klein zwembad, een mega badkamer en daar staat een bad al vol met rozenblaadjes op ons te wachten, of ik daar geduld voor heb, echt niet. Maar het is een mooi welkom!!

bad vol rozenblaadjes                zwembad met uitzicht op rijstvelden

Terwijl ik dit zit te schrijven kijk ik uit over de rijstvelden, een prachtig uitzicht.

terras

Voor zover de eerste dag,

Liefs, Wim en Monica

1. Wilma:
    31 mei 2015
    ooi,dat jullie, dit samen kunnen delen
    M
    Xxxgeniet
  2. Ton:
    31 mei 2015
    Genieten, jullie hebben het verdient.
    Maak er wat moois van.
    Groetjes Ton & Leny
  3. Mam:
    1 juni 2015
    ik wens jullie heel veel plezier geniet er van dat doe ik ook via de weblog. Groetjes Mam.