Koh Samui laatste dagen,

1 maart 2015 - Koh Samui, Thailand

Het zit er weer bijna op en wat is dit toch een mooi stukje Thailand, als je weggaat uit het toerisme zie je zoveel wat bij ons vroeger ook gewoon was. Maar als je gewoon lekker op vakantie wilt, geen gezeur en relaxen, nou dan kun je hier prima heen. Iedereen is vriendelijk, ze willen alles voor je doen. Het eten is meer dan goed en dan bedoelen we met name langs de kant van de weg aan de stalletjes bij mensen thuis, in de stad verwacht je goed eten bij restaurants, maar wij eten meestal bij foodcourts of bij een stalletje langs de kant van de weg en daar wordt je echt verwend met hoogstaand eten voor bijna geen geld, we blijven Hollanders.  Maar wij vinden het gewoon prettig om  met die mensen te praten, iemand die met een kar langs de weg staat of waar je ziet dat er een tafel met stoelen staan en je stopt gewoon. Wij hebben een paar dagen op rij laat in de middag gegeten bij een echtpaar met 4 dochters en het echtpaar staat in de keuken en de dochters houden alles schoon, zo leuk en lief om te zien wat een leuk gezin dat is, heel gezellig.

langs de kant van de weg          uitzicht bij echtpaar op hun vissersboot

We hebben elke dag erg gelachen want er rijden de hele dag busjes rond met luidsprekers voor het Thaise boxen wat elke avond gehouden wordt. Horen en zien vergaat als ze langs komen.

Koh Samui een heel relaxt eiland, iedereen kan hier scooteren of een auto huren, het is niet druk op de weg. Er zijn prachtige baaien met mooie stranden en voor de liefhebber er is een bruisend nachtleven, dus eigenlijk voor iedereen wat. Bovenop dit alles is er altijd zon, in onze zomer wat meer regen, maar dan nog 30 graden.

Morgen reizen we naar Singapore voor twee dagen, we kennen Singapore alleen maar van de luchthaven dus zijn benieuwd hoe de stad is.

Liefs, Wim en Monica

1. Olga en Rene van Summeren:
    2 maart 2015
    Hee schatjes,
    He he nu jullie bijna thuis zijn kan ik jullie verhalen pas lezen!(was iets met internet) maar ziet er allemaal weer geweldig uit en fijn dat jullie zo genieten. Gelukkig konden we appen dus toch contact gehad. Alvast n hele goede terugreis en fijn als ik jullie weer LIVE haha zie in ons mooie durpke. xxx Olga en Rene
    e
  2. Wilma:
    4 maart 2015
    ook hier is het internet niet altijd sterk. en volgens zij zitten jullie nu in de lucht of ben je al thuis.
    het was in iedergeval weer een mooie belevenis, waar ik op afstand van mee genoten heb.
    lies je zus