Seraya en Amed,

16 september 2012 - Seraya, Indonesië

Seraya en Amed,

Na 2 dagen geen internetverbinding gehad te hebben zijn we weer online!!!
Zaterdag zijn we doorgereisd naar Seraya Barat, een klein dorpje aan de zee, hier verbleven we bij Nederlanders die daar een hotel hebben, villa Arjuna genaamd.
S’middags hebben we samen met wat andere landgenoten een tripje naar de berg gemaakt,
(daar boven op de berg, daar staat een tempel), ze zijn er een nieuwe tempel aan het bouwen en op Bali is het zo dat de stenen beneden helemaal uitgelegd worden hoe het moet worden en vervolgens brengen de vrouwen ze met manden bovenop hun hoofd ze naar boven via een zandpad en op teenslippers.
Nu wilde Wim wel even 1 zo’n mand van het hoofd van een vrouw halen, maar hij schrok ervan zo zwaar als hij was, hij schatte meer als 25kilo, natuurlijk allemaal lachen.
Op de weg naar beneden zijn we even gestopt bij een heel arm gezin en de moeder klom in een kokosnotenboom om er vervolgens 2 kokosnoten uit te halen, schoon te maken en ze vervolgens aan ons te serveren. Smaakte goed en natuurlijk gaat het erom dat die mensen een centje bijverdienen, nou graag gedaan en om in de Hindoe religie te praten, wie goed doet, goed ontmoet.
Het is zo dat er hier overal langs de weg hanen in rieten manden staan en wij dachten voor de slacht, maar nee hoor dat is voor de illegale hanengevechten, je voelt hem al komen, daar wilde Wim wel naartoe, maar omdat we nu niet alleen zijn maar met nog wat landgenoten, hadden zij geen keus want de gids vond dat ook een goed idee. Je betaald € 0.50,- entree en je bent binnen in een andere wereld. Een herrie want iedereen roept door elkaar heen, zie foto’s. We hebben 2 gevechten gezien en toen was het welletjes, op naar huis!!!

Amed
Zondagmorgen na het ontbijt zijn we richting Amed gegaan, dit is een dorpje aan de kust dat bekend staat om het duiken en snorkelen. Dwars door de bergen heen kwamen we er na 1,5uur aan. Snorkels gehuurd en de zee in, nou hebben wij al op vrij veel plaatsen gedoken en gesnorkeld, maar we waren denk ik 10 tot 15 meter uit de kust en we gingen onder en……………..zo hebben we het nog nooit gezien, de meest mooie kleuren vissen groot en klein, en dat in ondiep water en koraal, oh zo mooi. Je hoefde alleen maar op je buik te drijven en te kijken naar de wondere onderwater wereld!
We bleven lekker lunchen aan de zee en er kwamen allemaal kinderen bij ons staan en ze hadden het er alleen maar over dat Wim zo groot is en dan moet hij ook wel sterk zijn, dus op een gegeven moment vroegen ze aan Wim of hij tegen hun allemaal tegelijk armpje wilde drukken, natuurlijk doet hij dat en leuk dat het was, echt lachen.
Na dit spektakel hebben we een lekkere voet en beenmassage genomen om weer fris en fruitig thuis te komen.
Een heerlijke dag.
Nu de nacht nog want we liggen aan de zeekant en de zee heeft hier hele hoge golven die op de kust klappen en we hebben constant het idee dat het stormt, windkracht 10 is er niks bij en dat terwijl er geen zuchtje wind is.

Tot het volgende bericht maar weer,
Groetjes, Wim en Monica