fietstocht buitengebied Yogyakarta.

29 september 2019 - Kuta, Indonesië

Wij dachten dat we een fietstocht gingen maken in Yogyakarta,  net als in Bandung,   nou niets was minder waar.  We zijn om 7.00uur naar het platteland gereden en toen we daar aankwamen was de klik er gelijk, dit hoort bij ons.  Allemaal oude,  normale fietsen, geen mountain bikes gelukkig.  Oude fietsen van gazelle, batavus echt keileuk, wij zagen het helemaal zitten.

Hollandse fietsen

Het huis vanwaar de tocht begon was al een waar museum  en wij zaten natuurlijk overal op en aan.  De klik met de eigenaar en de gids die met ons meeging was meteen super,  de dag kon toen al niet meer kapot. Onze chauffeur Janto   deed ook gelijk mee, zo gelachen.  Er stond een becak,  zo’n  fiets met een kar ervoor en natuurlijk ik erin en Wim fietsen en ik zwaaien naar iedereen,  Queen Monica zo gelachen en de tocht moest nog beginnen. (video van becakrit bijgevoegd)

in becak met Janto                        Verkoop stal                             1000 kleine bananen

Onze gids, Nug,  vond het geweldig met ons en wij met hem.  We zijn in het totaal 4 uur wezen fietsen en op het eind zei hij dat hij nog nooit zijn mobiel leeg had gehad met foto’s maken maar nu wel.  Wij waren overal voor in,  bij rijstvelden waar ze nieuwe plantjes aan het poten waren zeiden wij:  kom schoenen uit en de modder in, we gaat dat ook doen.  Nud zei dat de meeste mensen dat niet willen omdat ze vies worden.   Nou modder is heel goed voor je huid en er is een slootje om later je voeten af te spoelen dus wat let ons.  (video bijgevoegd)

20190927_111715  Rijst poten  🌞🌞🌞  Voeten wassen in de  sloot  20190927_104058

Nud woont hier ook en kent iedereen,  we zijn bij zoveel mensen binnen geweest echt heel apart.  Pauze hebben we ook gewoon bij iemand thuis op het terras gedaan,   stoppen fietsen neerzetten en gaan zitten,  gastvrijheid  zonder dat ze iets willen.   De meesten mensen zijn van onze generatie en dat  voelen zij ook  zonder dat we elkaar kunnen verstaan snappen we elkaar.  In 1 huis zat een vrouw (tje)  die 100 jaar was,  zien kon ze nog goed,  horen niet meer,  nou dat komt goed uit  Wim ook niet.

🚲🚲🚲                Heerlijk fietsen                      🤩👍👍                                Mw. Is 100 jaar              🕺🕺

We zijn bij iemand geweest die kleine mandjes van kokosnoot takken maakte,   bij een vrouw  die bonen  verpakte in bladeren,  3 dagen wachten om te gisten en dan worden ze gefrituurd,  ik heb een pakje gemaakt en neem dat mee naar Bali om te zien hoe dat er over 3 dagen uitziet,  een vrouw pelt een soort pinda's  om chips van te maken,  we zijn bij een weverij geweest en overal even welkom en overal hebben we lol gemaakt met de mensen en zij met ons.

20190927_113944             20190927_115208               20190927_114131                20190927_115656  Pinda's pellen

We zijn langs het spoor gegaan en de spoorbrug is gebouwd in 1930 door alweer een Nederlander dhr. Hansen,  lijkt op de spoorbrug in Nijmegen,  ook de irrigatie  brug is gebouwd door Nederlanders en zoals Nug zegt klopt het helemaal hier is het 360 graden mooi,  waar je ook kijkt  het is overal een plaatje.

Langs het spoor               20190927_102121               20190927_125521

20190927_102932    Spoorweg overgang      20190927_104937

Nug  moet de hele tijd zo lachen,  en hij heeft een hele aanstekelijke lach,  want Wim heeft dan weer een bos hooi,  dan een lange paal,  dan staat hij met een emmer bij een waterput,  en Nug  roept dan meteen  ooohhh  ja  nice picture, I want to make foto.   Nou hij heeft ook prachtige foto’s van ons gemaakt,  Nug,  nogmaals bedankt voor een heerlijk dag.

Geit op de weg 🐐 Samen met Nud Thee drinken 🙈 20190927_103205 20190927_103647

🤣😂   20190927_103815

🤩👍                ☀️☀️☀️☀️

Ik dacht dat de fietstocht niet iets zou zijn om nog een verslag van te maken,  maar ik had het echt helemaal mis,   we hebben al veel fietstochten gemaakt .maar deze was wel heel speciaal.

Gisteravond pizza gegeten op straat, deze wordt elke avond opgebouwd, heel speciaal.

20190927_190214Pizza bedrijf op straat☀️☀️☀️☀️☀️👍👍🍕🍕🍕🍕Pizza🍕🍕🍕

En nu op naar goddelijk Bali,

Lieve mensen, bedankt en tot het volgende verslag,  xxx Wim en Monica

1. Elly en Marcel:
    29 september 2019
    Monica en wim, jullie hebben veel gelachen, maar wij hier ook, wat een geweldig verhaal en wat een mooie foto's.
  2. Louis en Gerdie:
    29 september 2019
    Lieve Wim en Monica, terwijl ik jullie verhaal lees en naar de fotos kijk, vindt hier het eerste herfststormpje plaats van dit jaar. De regen gutst tegen de ramen.
    En om eerlijk te zijn bekruipt mij nu toch wel een soort jaloers gevoel. Normaal gesproken heb ik daar gelukkig geen last van haha. We zitten hier binnen met de kachel volop aan, dikke trui en sjaal en zie ik jou daar Monica op de foto in een heerlijk zomers outfit. En dat niet alleen, ook Wim mag er wezen.
    Wat zijn jullie weer heerlijk, relaxt aan het genieten. Dat doen jullie goed.
    Ik zou zeggen, boek nog een week bij want voor het weer hoef je echt niet naar huis te komen. Maar voor ons natuurlijk wel.
    Lieverds, hou vol dit, lijkt me niet zo moeilijk. Veel plezier xxx
  3. Olga en Rene van Summeren:
    30 september 2019
    Lieve schatten ik heb net al jullie fantastische mooie indrukwekkende verhalen gelezen en t is weer prachtig en super mooie foto s allemaal! Wat maken jullie weer mooie nieuwe dingen mee wauw! Geniet er nog maar lekker van en wij genieten mee van jou mooie verslagen 😍Liefs van ons💋💋💋❤️
  4. Franca Beijer Kersten:
    30 september 2019
    Heerlijk zus, wat jullie allemaal meemaken aan de andere kant van de wereld, en wij genieten mee, xxx Liefs uit Groesbeek
  5. Irma:
    Hee Moon en Wim,

Wie goed doet, wie goed ontmoet. Met zo n vrolijk stel wil iedereen wel een fietstocht maken. Geniet nog maar lekker en tot volgende week👋👋👋👋
  6. Anita:
    30 september 2019
    Gaaf en vol humor, heerlijk om te lezen. Geniet lekker. T lijkt alsof jullie nooit anders doen dan fietsen aldaar. Hihi
    Veel plezier nog.
  7. L Rengelink:
    30 september 2019
    Wat een mooie en leuke foto's. Het is zo leuk om te zien hoe geweldig jullie genieten. Hele fijne vakantie verder.
  8. Ralf en Maureen:
    30 september 2019
    Wat een gave foto’s en wederom weer een geweldig verhaal, mooi om zo mee te kunnen genieten😍