Denpasar en hotsprings,

19 september 2012 - Denpasar, Indonesië

Denpasar en hotsprings,

We zijn er weer een dagje op uit geweest. Meteen na het ontbijt zijn we richting de hoofdstad gegaan, Denpasar, dit is niet zover van Kuta vandaan dus we waren er zo.
We zijn eerst naar de lokale markt gegaan, en ze verkopen hier werkelijk alles. Te beginnen met groenten, fruit en specerijen, en dat allemaal vers en het ziet er goed uit. Ook hebben ze er de mooiste stoffen (tav Anita, het is gelukt!!!, ha, ha).
Wat jammer is je wordt door iedereen aangeklampt, want ze willen weten wat je zoekt, nou je kunt wel zeggen niks ik kijk alleen maar, ze blijven bij je. Het vuurwerk ligt er ook in allerlei maten en kleuren, gewoon in de markthal.
Vlees, vis en kip er is genoeg van alles en we moeten zeggen het ziet er goed uit, helemaal niet goor of zo, je ruikt het natuurlijk wel, maar niet echt stinken dat je er van over je nek gaat.
Ook hebben er heel veel bloemblaadjes voor de offers die ze elke dag moeten brengen, dat is een mooi gezicht, allemaal van die zakken vol met bloemblaadjes, mooi op kleur. Bij ons in het hotel maken ze er elke dag iets moois van in een bak bij de ingang.

De volgende stop was bij de vogeltjesmarkt, ik moet erbij zeggen dat wij daar zelf om gevraagd hebben bij een man bij het hotel, want ik denk dat er bijna nooit een toerist komt. Het was ook zo dat de man geen chauffeur meer aan ons meegaf maar zelf met ons meeging.
Ze hebben er niet alleen heel veel vogels (denk ook aan Toekans en uilen), maar ook katten, honden, apen, noem het maar op, Marianne Tieme zou hier haar hart op kunnen halen. Ze lachen ons hier toch uit als ze horen dat wij in Nederland een partij voor de dieren hebben, snappen ze helemaal niks van.

Vervolgens naar de hotsprings gegaan, oftewel warmwater bronnen, het was een beetje vergane glorie. Het koud waterbad, wat niet koud was, was het enige bad wat er een beetje schoon uitzag. De warmwaterbron leek meer op een sloot met bruin water. Hebben we toch maar gekozen voor het koude water.
Als laatste hebben we een vlindertuin bezocht, dit was mooi. Ze hebben dit gedaan omdat er steeds minder vlinders op Bali komen en nu gaan de mensen thuis meer bloemen planten en komen de vlinders weer terug. Er waren prachtige exemplaren bij en hele grote, zie foto’s. Ze hadden ook een hele grootte tor, hartstikke zwart en ze vroegen of ik hem vast wilde houden, nou echt niet, zijn ze gek of zo! Dus dat heeft Wim gedaan en toen kwamen ze ook aan met hele rare beesten die wij nog nooit gezien hadden, ze lijken op blaadjes van een boom en op uitgedroogde blaadjes van een boom, in ieder geval zien ze er niet uit. Nog maar net bekomen van de schrik voel ik iets op mijn shirt, zit er een vlinder op, nou dat kan dan nog net, maar er komen er steeds meer, de mooiste kleuren en ook hele grootte.

Het was een heerlijke dag, zo dadelijk even naar het happy hour in het hotel, is wel leuk, hier is happy hour dat je echt een heel uur al het drinken gratis krijgt en ook nog Indonesische hapjes erbij.
Dus dat is iets voor ons Nederlanders, wij gaan elke dag een potje kaarten!!

Groetjes en bedankt voor jullie leuke berichtjes,
Groetjes, Wim en Monica