Onderweg naar Kittila Fins Lapland

16 februari 2020 - Muonio, Finland

Kittila, Fins lapland,

We hebben met z'n vieren een onbeschrijfelijk mooie, once in a lifetime, reis naar Fins Lapland gemaakt.

Al bij de landing in Kittila zie je een andere wereld. Het vliegtuig landt op een besneeuwde Landingsbaan, echt heel erg raar.   Ook met de bus naar ons hotel alleen maar besneeuwde wegen en alleen maar wit, wit en wit. Ze rijden gewoon net zo hard als bij ons, ook vreemd om mee te maken.

Kittilä airportOnderweg naar Muonio

Hotel Jeris ligt in de middle of nowhere en we hebben een cottage, echt mooi, met eigen sauna, en na een dag snappen we al dat die hier echt nodig zijn. We hebben onze skikleren bij ons, maar je krijgt hier een thermo-overal, handschoenen, muts, sokken en laarzen en dat heb je nodig. Wij hebben elke dag eerst thermo-onderkleding, dan onze skibroek, skipully en ski jas en vervolgens de thermo-overal gedaan. Twee paar sokken en dan in de laarzen nog voet/hand verwarmers. Je hebt het nodig hier.  Nog een belangrijk punt wat we niet wisten, onze dagcrèmes, zonnebrand, zelf ski zonnecrème bevat allemaal water, ook al is het maar 2% water, je mag dat hier niet op je gezicht smeren, want het vriest hier altijd en water bevriest, dus bevriest de huid van je gezicht, ze waarschuwen hier echt voor. Dus iedereen voor we weggaan eerst de crèmes van het gezicht halen.

Cottages       Cottages      Uitzicht vanuit restaurant     Sauna in cottage     Cottage Waarschuwingsbord