We zijn in Lausanne

9 juli 2011 - Lausanne, Zwitserland

We zijn er!!

Na een rustige reis waren we vanmiddag om 13.00uur in Lausanne, een hele mooie en schone stad, van wat we er al van gezien hebben. We zijn daarna met Didi en Marieke naar het dorpje Tour de la Peilz gegaan, naar de Nederlandse delegatie. Daar begon langzamerhand iedereen binnen te druppelen. De dames slapen in het totaal met z'n twaalven in 1 klaslokaal, in het totaal heeft Nederland voor 600 sporters 3 schoolgebouwen tot hun beschikking en een kleine camping, waar de ouders van Lieke en Marthe opstaan, en volgens ons komt het prima voor elkaar daar. Wij hebben van ons hotel pasjes gekregen om de hele week gratis met al het openbaar vervoer te reizen, dus we zullen regelmatig naar het Holland house gaan!! Het Holland house is opgezet door Heineken en bij het Holland house zijn verschillende stands met drinken en snacks, de dames waren daar heel blij mee, friet en fricandellen, het ziet er gezellig uit. vanavond is er nog discotheek, maar vanaf morgen is er elke avond livemuziek te beginnen morgenavond na de openingsceremonie een Zwitserse avond. Alles is heel goed geregeld

Wat de stad Lausanne betreft, alles ademt hier Gymnaestrada, zoals Nijmegen volgende week vierdaagse ademt. We hebben al heel veel sporters van allerlei landen ter wereld gezien, we herkennen ze aan de pasjes om hun hals en aan de kleding die de kleuren van hun land hebben. Ik heb nog geen foto's want ik vergat mijn toestel mee te nemen naar het Hollanddorp, maar dat komt deze week nog allemaal goed!! Kortom de dames gaan, denken wij een onvergetelijke week tegemoet.

Gymnaestrada

heel veel groetjes van allemaal!!!!