Waterval en tubing in Vang Vieng.

31 oktober 2016 - Vang Vieng, Laos

Wat hebben wij twee leuke dagen gehad, echt super.

Het begon gistermorgen met verslapen, dus rennen om nog een broodje voor het ontbijt te krijgen. Het gevolg was dat we te laat waren om te gaan tuben, je doet hier namelijk net zolang over als dat je zelf wilt maar minimaal 3uur.

Omdat we ook nog naar de waterval willen hebben we het programma omgegooid en dat eerst gedaan.De weg naar de waterval is er één over stenen, gelukkig maar 7km. Dan een stuk omhoog lopen maar het is allemaal de moeite waard, en de rust hier.  Het is hier wel allemaal oerwoud. Eenmaal terug beneden zij daar allemaal kinderen aan het spelen in het water, de locals komen hier op zondag naartoe voor een gezellige middag met de familie.

WatervalBruggetje

kinderen spelen in het water

S’avonds tijdens het eten opeens een knal, we schrokken ons kapot, alles was donker, dus overal geen elektriciteit en kaarsen kwamen voor de dag. Koken kon wel want dat is op gas. Dit heeft in totaal 24uur geduurd.

De andere kant van het dorp had gelukkig wel elektriciteit, en dat is juist het gebied met de cafés,  dus in het café een potje biljart en het blijft ons verbazen. Iedereen staat op de klok te kijken en als het 22.00uur is wordt er volop besteld, gratis whisky, voor ons niet meer, ha, ha.  Onze tafel wordt steeds voller, er komen steeds meer jonge backpackers bij ons zitten om te kletsen, ik krijg het idee dat het erg avontuurlijk is om 3-4-5 maanden of langer van huis te zijn, maar ze vinden het zeer prettig om van ons te horen hoe ze dingen op moeten lossen, want ze willen hun ouders niet ongerust maken. Bijvoorbeeld twee meisjes die hun paspoorten afgegeven hebben voor hun visum voor Vietnam, nou zijnze al drie dagen te laat met vertrekken omdat ze hun paspoort kwijt zijn, morgen gaan ze naar de ambassade voor een nieuw paspoort.  Daar moeten ze vier uur voor in de bus zitten en dan hebben ze nog niet eens een nieuw paspoort.

Vandaag zijn we dus gaan tuben, werkelijk heerlijk relaxt. Je gaat in de band zitten en drijft de rivier af. Er zijn heel veel barretjes onderweg om aan te meren en wat te drinken, daarom kun je er dus de hele dag over doen. Er zijn genoeg toeristen die straal bezopen aan het eind van de tocht komen, zo ook een Fin praten ging al niet meer, hij lag op apegapen in zijn  band.  Een meisje uit Frankrijk en wij hebben hem aan wal gebracht en op een bank gelegd, wat een feest!!!

heerlijk relaxtmooi

rerlaxtprachtig uitzicht

Maar wij hebben echt een geweldige dag gehad, zoveel leuke mensen hier, je zit hier nooit alleen, iedereen heeft veel belangstelling voor elkaar.

Als er één plaats is waar je als backpacker geweest moet zijn is het hier!

mooi landbar onderweg

Morgen hebben we weer een reisdag, op naar Luang Prabang.

Liefs, Wim en Monica

1. Elly en Marcel:
    31 oktober 2016
    Wat een geweldig verhaal weer.echt geweldig wat jullie mee maken.we kijken alweer uit naar het volgende.Geniet ervan samen doe voorzichtig.groetjes van ons Marcel en Elly.
  2. Mam:
    31 oktober 2016
    Wat hebben jullie weer een super mooi verhaal,zijn jullie ook over die houten brug gelopen lijkt mij best eng,maar de foto-s zijn prachtig,en dan in zo,n band in dat water dat heeft wel wat daar zullen best wel eens mensen verdrinken als ze straal bezopen zijn,denk ik zo,ik kijk weer uit naar het volgende verhaal.Groetjes Mam.
  3. Anita:
    31 oktober 2016
    gelukkig geen waterval onderweg. :) geintje. heerlijk te lezen. genieten
  4. Olga en Rene van Summeren:
    31 oktober 2016
    Hee schatjes ik heb net al jullie prachtige verhalen gelezen en wat mooi en prachtig zijn ze allemaal weer! Ook erg gelachen over dat whisky verhaal enz. Hopelijk nog meer mooie verhalen van dat prachtige gebied! Geniet samen nog lekker en kijk goed uit want we kunnen jullie hier niet missen!!! Jullie zien er wel goed en lekker ontspannen uit op de foto sliefs Olga en Rene❤️
  5. Ingrid:
    1 november 2016
    He lieverds Wat een prachtige verhalen en foto"s en wat heerlijk om jullie zo te zien genieten saampjes!! Ga zo door!!! Ik mis jullie hier wel hoor!!! Veel liefs Ingrid!!!