Vietnam maart 2014

6 maart 2014 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Donderdag 6 maart Ho Chi Minh.

Na een wel heel erg rustige reis, het vliegtuig van Amsterdam naar Singapore zat nog niet halfvol, en dus kon je gaan zitten waar je wilde. Met het gangpad ertussen zat naast ons een echtpaar uit Venlo die, naar wat later bleek, 50 jaar getrouwd waren. Op een gegeven moment werden ze verrast met cadeaus en een taart, nou dat was boffen voor Wim, die kreeg net honger en zij konden die taart toch niet helemaal alleen opeten en het was wel zo gezellig om het met de mensen om hen heen te delen. De stewardessen brachten borden en bestek, doe daar wijn en bier bij en een klein feestje op 11 km hoogte is gebouwd.  De 2de vlucht verliep ook soepel en dus zijn we aangekomen in Ho Chi Minh, Vietnam. Het was wel lachen want als je bij het vliegveld buitenkomt staan er allemaal hekken met daarachter rijen stoelen net of je in het theater bent en op moet gaan treden.

Eerste indruk is een drukke stad met overal waar je kijkt scooters, die  rijden dwars door elkaar en verkeersregels zijn er niet. De handel op straat, net als in Hanoi. Ons hotel ligt midden in het 1ste district wat inhoud dat het in het oude centrum ligt.

Scooters

Het is heel heet hier, 37gr. en dat is even wennen. De Benh Than Market ligt om de hoek en alles wat jij je maar kunt bedenken is er te koop, heerlijk om rond te lopen en mensen te kijken, om 18.00uur gaat de markt dicht en uit alle hoeken en gaten komen mensen en in no time is er op straat een markt gebouwd met terrassen en er wordt verse vis op de BBQ gegrild, komt geen keuringsdienst aan te pas!!!  Wij stonden ervan versteld hoe ze elkaar allemaal helpen, en wat is de bevolking toch vriendelijk.

Avondmarkt

Morgen gaan we naar de Cu Chi tunnels van de Vietnam oorlog. Wordt vervolgd.

Groetjes, Wim en Monica