Vang Vieng

29 oktober 2016 - Vang Vieng, Laos

Gisteren doorgereden naar Vang Vieng en dit is weer heel anders dan Vientiane, het lijkt wel een ander land. Hoge bergen zodat je hier allemaal mooie uitzichten hebt. De weg hier naartoe is ook al zo mooi door het hoogte verschil.

uitzicht met het ontbijtprachtig

Dit is echt een backpackers stad. Dat zie je overal aan, het is ook niet echt schoon, ze kijken hier niet zo nauw.  Alles en iedereen ziet er een beetje uit als in de hippietijd bij ons. Gelukkig is ons hotel wel schoon en met een zwembad. Het ligt aan de Mekong rivier en hier is elke dag van alles op te doen, kajakken, tubing , dit is liggend in een ronde band de rivier afdrijven.

Dat het een echte jongeren stad is kwamen we gisteravond achter.  Er zijn  hier een paar bars die ieder, om de beurt,  een uur lang gratis whisky schenken, je ziet de mensen ook met glazen rondlopen op straat.  Waarom ze dat gratis doen is ons een raadsel want iedereen was heel snel straal bezopen.  Ze zijn ook overal drankspellen aan het doen. Er kwamen steeds mensen bij ons zitten omdat wij echt de oudste waren, we leken wel een attractie. Ze vonden het toch wel fijn om even met ons te praten, zolang ze nog praten konden.

Wisky

We hebben heel wat te kijken gehad en toen we naar het hotel liepen stonden er tuktuks helemaal bomvol gepakt met toeristen die naar huis wilden, levens gevaarlijk.  Het schijnt ook dat hier elk jaar behoorlijk wat toeristen overlijden door ongelukken met teveel drank. Ze proberen het in te dammen, vorige week zijn de cafés twee dagen dichtgegooid door de politie, maar nu draait het weer gewoon door.

Vanmorgen lekker de scooter op gegaan richting Blue Lagoon, je hebt hier allemaal grotten en lagunes. De planning was eerst blue Lagoon en vervolgens een waterval maar de weg was zo slecht dat we 1,5uur over 10km  hebben gedaan. Bij een grot gestopt maar de trap naar boven was al heel erg en je keek in een donker gat naar beneden, dus ik heb mooi buiten bovenaan de “trap”gewacht en Wim ging wel met een mijnwerkerslamp de grot in. Hij kwam al gauw terug want het was allemaal nat en één grote modderpoel. Verder gescooterd naar de Blue Lagoon, nou dat was echt prachtig.

trap naar de grot  Wim in de grot

Het is een klein soort meertje en ze hebben ziplijnen neergehangen zodat je vanaf daar het water in kan springen. Er liggen banden om in te liggen op het water en dat alles voor een entreeprijs van € 1.00 p.p. moet niet gekker worden. Het was een ontspannende middag.

de weg is op                             blue lagoon

We gaan morgen toch ook maar tuben, we kunnen de scooter bij het einde neerzetten en een tuktuk brengt ons dan naar het begin, we kunnen dan zelf met de band de rivier afdalen.  We hebben dan zelf de tijd. Het schijnt dat er veel bars en restaurants aan de rivierroute van het tubing liggen, dus we kunnen er net zolang over doen als we zelf willen. Wordt vervolgd.

Dank voor jullie berichtjes, Groetjes uit mooi Laos, Wim en Monica

1. Elly en Marcel:
    29 oktober 2016
    Wat een prachtig verhaal weer,wij kunnen niet wachten op het volgend verhaal en foto,s.
    Groetjes marcel en Elly
  2. Mam:
    29 oktober 2016
    Jullie zien zo wel erg veel en steeds weer verrassingen ,wel heel mooi om dat allemaal te lezen,het lijkt net een beetje of ik het zelf meemaak,en zo spannend allemaal ,ze hebben toch overal andere tradiesies ,maar dat is het leuke van jullie reizen.
    tot het volgende verslag. Groetjes Mam.
  3. Franca Beijer Kersten:
    30 oktober 2016
    Hee zus en Wim, aparte wereld daar, er is in elk geval zon, eten en alcohol, komt helemaal goed, scooter en geniet ze nog, samen door de wereld, wij volgen jullie, liefs Jezus xxx