van Vang Vieng naar Luang Prabang

1 november 2016 - Luang Prabang, Laos

Na een kei leuke avond, we voelen ons bijna maatschappelijk werker,  zijn we vandaag verder gereisd  naar Luang Prabang. Het was een tocht van 230km, maaaaaarrrr het is alleen maar door de bergen. Dus voor degenen die wel eens de Fernpass in Oostenrijk hebben gereden, dit is de Fernpass maar dan 230km lang, wat een geslinger, om kotsmisselijk van te worden.

We hebben er 5.30uur over gedaan want hard rijden gaat natuurlijk niet met al die haardspeld bochten en er zitten overal gaten in de weg.  Het was wel spectaculair om de uitzichten te zien, werkelijk prachtig, maar het was 200km te lang, ha,ha.

mooi uitzichtmooi uiitzicht

mooi uitzicht

Helaas kwam er op een gegeven moment een stuk berg naar beneden, en tja, dan sta je stil want de weg is geblokkeerd. Er kwamen bulldozers om de weg aan één kant vrij te maken zodat we weer verder konden.

stuk berg naar beneden gevallenweg vrijmaken

in de wacht tot de weg vrij is

Na enig oponthoud zijn we dus in Luang Prabang de tweede grootste stad in Laos en weer totaal anders.

We zitten in een Guesthouse van een Amerikaan die getrouwd is net een Laotiaanse. Heel gezellig en heel down to earth. We zitten midden in het centrum. Het leuke hier is dat het middelpunt van het guesthouse één grote tafel is en iedereen die hier verblijft en wat eet of drinkt, en morgenochtend  ontbijt,  samen aan de grote tafel zit. Dus contact is zo gemaakt.

spreekt voor zichManichan guesthouse

Scooter staat weer klaar dus we kunnen de laatste stop in Laos ontdekken.

Morgen gaan we naar de mooiste waterval van zuid-oost Azié (is ons verteld). Kijk maar eens op het internet bij google afbeeldingen en dan: Kuang Si watervallen.

Dan zet ik morgen onze foto’s hier op de site.

Lieve mensen, dank jullie wel dat jullie ons volgen en voor jullie lieve berichten. Xxxx Wim en Monica

Liefs, Wim en Monica

1. Mam:
    2 november 2016
    Hallo Monica en Wim,
    Wat maken jullie toch veel mee op deze reis,maar om veel te zien moet je er wel wat voor over hebben ,net als de reis door de bergen,maar daar krijgen jullie wel wat voor terug.
    Want zo zie je erg veel van het Land.Ik kijk uit naar de volgende foto-s van de watervallen zal best super mooi zijn.
    doen jullie wel voorzichtig want jullie zijn zo ver weg.
    tot het volgende verslag dank je wel tot nog toe voor de verslagen en de foto-s.Groetjes Mam.
  2. Elly en Marcel:
    2 november 2016
    Hoi,hoi,weer,een mooi verhaal om te lezen,
    Wat een geweldig avontuur beleven jullie samen.
    Wij wachten op mooie foto's van de watervallen.
    Groetjes Elly en Marcel.
  3. Ralf en Maureen:
    3 november 2016
    Geweldig alle foto's en verhalen. Ga zo door met de mooie reisverhalen en foto's
  4. Wim Simmelink:
    3 november 2016
    Geweldige mooie opname,s maar niet te lang meer weg blijven , want wij ( ik en Ingrid ) en Anneke beginnen jullie te missen !!