Ubud

4 juni 2015 - Ubud, Indonesië

Ubud,

Dag 3,

Gisteren kregen we van de gids van het fietsen een tip om naar het noorden te gaan voor de andere rijstvelden en tevens een tempel daar te bezoeken. Het zou een ritje van anderhalf uur zijn. Je voelt hem al komen, natuurlijk zijn we tig maal verkeerd gereden, maaaar alles is hier even bijzonder om doorheen te rijden dus het was niet erg. Na tweeënhalf uur waren we bij de tempel. Niet echt bijzonder maar we hadden onze selfiestok ( tjee wat zijn wij echte toeristen) bij ons en konden dus wat plaatjes schieten.

wanneer mag er niet in de tempel                                   Tempel

Vanaf hier verder gereden over zo een slechte weg dat het de naam weg niet mag dragen. Maar we moesten nog naar het uitzichtpunt van de andere rijstterrassen. Ja en dat was toch wel erg mooi. Dit is hele lange rijst, heel anders dan de rijst die bij Ubud op de velden staan. Door de wind was er ook veel rijst platgewaaid, zoals bij ons koren als er een windhoos doorheen gaat. Doordat wij vanaf boven aankwamen heb je een geweldig uitzicht en het is dan ook geen straf om daar te lunchen.

Prachtige tempels          rijstvelden

De terugweg was veel korter en terug bij ons huis moest iedereen daar natuurlijk lachen om die gekke Hollanders die met de scooter helemaal naar het noorden gaan, andere toeristen laten zich rijden, maar ja dan zie je toch niet wat wij zien denken wij!!!

Dag 4,

Omdat we vorig jaar zo’n pech hadden krijgen we, naast de massage na het fietsen, ook nog een diner en Wim een voetmassage en ik een facial. Dat hebben we vanmorgen gedaan.  Tja hier hebben we geen woorden voor nodig, heerlijk!!

Middags zijn we even naar het hotel gereden waar de zoon van vrienden van ons  in juli hiernaartoe gaan, en het is wel leuk dat wij hen een foto en filmpje kunnen sturen van hun hotel hier in Ubud.

Later in de middag geluncht bij een Warung, restaurant, en de eigenaar heeft de hele tijd bij ons gezeten om gezellig te kletsen en alles van zijn familie en Bali te vertellen.

Dag 5,

Vanmorgen naar een ander hotel van ons gereden, ze heten allemaal Komaneka maar er zijn 4 verschillende. Deze heet Bisma en je hebt hier een prachtig uitzicht.  We moesten vroeg terugzijn omdat we s’avonds meegingen naar weer een andere Komaneka waar we een speciaal diner hadden en Balinees dansen kregen te zien. We kregen 4 dansen te zien, maar het lijkt allemaal op elkaar en de muziek is erg eentonig dus voor ons was 1 dans genoeg geweest, maar we hebben het netjes uitgezeten. De dansen werden uitgevoerd door het personeel en dat was natuurlijk wel leuk want de meisjes van ons hotel vonden het zo gezellig dat wij er waren. Het eten was geweldig goed, 7 gangen van allemaal kleine hapjes.

Komaneka Bisma               Balinese dancers

Voor zover ons verslag van Ubud, morgen hebben we een reisdag en gaan we richting Sanur.

Xxx Wim en Monica

1. Mam:
    5 juni 2015
    Wat maken jullie veel leuke dingen mee ,ik geniet van het verslag en van de super mooie foto-s,geniet ze nog,Gr. Mam.
  2. Wim Simmelink:
    6 juni 2015
    Vind je het niet koud (28 gr ) hier was het 32 gr . maar ja een jas doet wonderen ,toch !
  3. Louis en Gerdie:
    7 juni 2015
    Het is weer ontzettend leuk om jullie verslag te lezen. Het lijkt me daar ook zo heerlijk en mooi te zijn. Genieten dus, goed zo!
    Heel lief van jullie om naar het hotel van Paul en Laura te gaan en die filmpjes en foto's te sturen.
    Veel plezier nog en tot gauw weer.

Liefs,
    Gerdie