Tropisch regenwoud en laatste dag

7 juni 2017 - Unawatuna, Sri Lanka

Tropisch regenwoud

Er is in Sri Lanka veel tropisch regenwoud, vorige week zijn met name daar de meest aardverschuivingen en overstromingen door de heftige regenval geweest. Omdat het nu een week droog is willen we toch daar naartoe. Koeien lopen, net als geiten, zomaar op of langs de straat.

Schoolkinderen wachten op schoolbus

Het is een eindje scooteren maar de wegen zijn goed en het is een mooie rit.   Wij dachten dat er niet zoveel te doen zou zijn maar er zijn allemaal dorpjes en de mensen zwaaien en roepen allemaal.De overstromingen zijn weg maar onderweg is te zien wat de schade is, heel veer aardverschuivingen, weg die kapot is en mensen die hun huis weer op aan het bouwen zijn.

Weg kapot  Weg kapot

Onderweg  Verschuiving door regen

Ook zijn er overal uitgifte punten waar ze voedsel pakketten uit aan het delen zijn.Het regenwoud zelf is fenomenaal, gigantisch mooi. Zo’n prachtige vergezichten, zo groen zover je kijken kan zie je alleen maar groen.

Regenwoud   Prachtig meer

In het totaal zijn we 100km onderweg geweest en we waren blij dat we aan het eind van de dag weer terug aan de kust waren. Toevallig kwamen we bij een erg leuk restaurantje terecht en terwijl we daar zaten begon een hond te blaffen en Wim zag dat er een slang bij de boom lag, ik was te laat om een foto te maken en gelukkig dat die hond zo alert was, de slang wist geen raad om weg te komen, bah enge beesten, maar dat kun je hier verwachten, net zoals je overal leguanen ziet lopen, ook al zoiets bbbrrrr.

Strandtent  Gezellig

Vanmiddag gaan we richting Negombo, we zetten de bagage in ons vorige B&B, en gaan dan lekker voor de laatste keer vis eten. Onze vlucht vertrekt pas om 03.15 uur, dus we hebben er voor gekozen om de avond in Negombo door te brengen ipv het vliegveld.

Met koe en wagen

Sri Lanka is een prachtig land met echt vriendelijke mensen en dat hadden we om de één of andere reden niet verwacht, maar ze zijn heel behulpzaam, als je ergens even stilstaat komt er gelijk iemand vragen of ze je kunnen helpen.  Het binnenland is prachtig met al zijn cultuur en je kunt er ook prima een strand vakantie houden. Het is er het hele jaar rond de 30graden, wij waren er in het regen seizoen en hebben nauwelijks regen gehad.  En de oude treinen, stations blijven imponeren.

Geweldig spoorhuisje  Spoorweg Unawatuna

Station Unawatuna Loket van het station

Krijtbord wanneer treinen komen en gaan  Oude trein

Lieve mensen dank je wel dat jullie ons hebben gevolgd en tot de volgende bestemming.

Wim en Monica

1. Louis en Gerdie:
    7 juni 2017
    Het was volgens mij een fantastische vakantie. Goed reis terug en tot snel.
  2. Elly en Marcel:
    7 juni 2017
    Wederom genoten van jullie reisverhalen.goede vlucht terug gewenst.tot horens.Groetjes van ons.