Tanzania Serengeti

14 november 2011 - Serengeti National Park, Tanzania

Tanzania  Serengeti,

Wakker worden in niemandsland en naar buiten kijken waar je giraffen en antilopen ziet langslopen.
S’nachts zijn we wel een paar keer wakker geworden van vreemde dieren geluiden en toen we bij het ontbijt kwamen vroegen ze of wij de leeuw ook gehoord hadden, dus dat was het.
We zijn vroeg op pad gegaan en meteen toen we het kamp uitreden stond er een groepje olifanten, en dat blijft een magisch gezicht, zo groot. Op een gegeven moment draaide Wim naar de andere kant en meteen zei hij kijk daar een leeuw die achter een wrattenzwijn aanzat en we hadden geen tijd om de camera te pakken want het ging zo snel dat de leeuw hem had, er was nog een andere leeuw bij en vervolgens kwamen van verder weg 20 leeuwen (Abu ging tellen) aanrennen voor een stukje vlees. Zelfs Abu had zoiets nog nooit gezien, machtig mooi. We hebben hier 1uur stilgestaan en gekeken, want er stonden 3 olifanten verderop en dit was hun territorium, ze kwamen langzaam naar de groep leeuwen toe om ze te verjagen en dan gaan de leeuwen dus gewoon weg, ze respecteren de olifanten. Na een uur zijn we verder gereden om nog meer moois te gaan zoeken.
We hebben een luipaard van heel dichtbij in een boom gezien, wat hebben die mooie kleuren.
Het blijft gewoon mooi om de hele grote groepen zebra’s, duizenden tegelijk te zien en je rijd er gewoon doorheen, geldt ook voor gnoes, het zijn maar rare beesten om te zien, maar als je er duizenden tegelijk ziet is het een machtig gezicht. Bij een poel van nijlpaarden stak er 1 zo voor onze auto over. En er zijn hier zoveel verschillende vogels, allemaal met prachtige kleuren.
Dit was een hele goede dag voor ons, als we een andere auto tegenkwamen moest Abu natuurlijk meteen aan de chauffeur vertellen over de leeuwen en die vroegen meteen waar was het dan gaan wij erheen, maar die leeuwen zijn natuur lijk allang weg.
We moesten 2uur terug rijden naar onze laatste lodge, die staat aan de rand van de krater van Ngorongoro, daar gaan we morgen onze laatste safaridag doen.
www.hotelandlodges-tanzania.com en dan ngorongoro wildlife lodge.

Allemaal dank voor jullie berichtjes,

Groetjes, Wim en Monica