Tanzania Ngorongoro krater

15 november 2011 - Ngorongoro Crater, Tanzania

Tanzania Ngorongoro krater

Weer vroeg uit de veren om de krater in te gaan, deze krater is 300vierkante kilometer groot, dus giga. We moesten 600meter over een pad naar beneden rijden en hier is het niet zo dat je een geasfalteerde weg hebt, nee hier is het gewoon een zandpad, en omdat het S’nachts geregend had is het nu een modderpad geworden.
Ook hier weer veel dieren die ook in de Serengeti lopen, behalve giraffen, want die kunnen niet naar beneden komen. We hebben hier veel meer buffels en wrattenzwijnen gezien en ook een soort vos, op een gegeven moment liepen er twee vossenpaartjes bij elkaar en Wim zei dat ik mijn camera moest pakken want die gaan vechten zei hij. En jawel hoor voor onze auto begon het en ze gingen rennen achter elkaar aan om de auto heen, het enen paar verjoeg het andere paar. Dat wij dat nu weer net moeten zien.
Toen we bij de picknick plaats aankwamen moest Abu eerst naar het toilet en Wim had zo’n honger dat hij vast een kippenboutje uit de lunchbox haalde en lekker op ging staan te eten buiten de auto, hij stond nog maar net en plotseling uit het niets een soort buizerd vlak voor zijn gezicht greep naar het lekker kippetje, hij had hem niet maar wij schrokken ons kapot, gelukkig had Wim niets, alleen een schram op een vinger, voor hetzelfde geld was hij kip en vinger kwijt geweest. Dus de rest van de lunch in de auto opgegeten. Wij maken zo wel wat mee. Abu heeft vaak gezegd dat hij zo’n safari nog nooit gehad heeft, iedere dag was weer anders en gezellig. We hebben hem het kaartspel 31tigen geleerd zodat we dat konden doen als we ergens stopten en S’avonds. En toen hij won zei hij ik heb mijn leraar big man verslagen.
We hebben in de krater heel ver weg en alleen maar met verrekijker te zien 3 neushoorns gespot, wat inhoud dat wij de hele big five gezien hebben: olifant, luipaard, leeuw, buffel en neushoorn, al vinden wij wel dat neushoorn eigenlijk niet telt omdat we geen foto hebben.
Na deze laatste safaridag zijn we in 4 uur teruggereden naar Arusha, hier blijven 2 nachten bij een vriend van Menno Hofland, hij heeft lodges waar we blijven.

Heel veel groetjes, Wim en Monica