Silk Islands en markten

8 november 2015 - Phnom Penh, Cambodja

7 november 2015 Silk Island,

Gisteravond voor het eten teruggegaan naar hetzelfde “restaurant” als de avond ervoor.  Het eten is hier zo goed, alleen de keuken moet je maar niet naar kijken, die is op straat en is nou niet bepaald een keuken voor een restaurant. Aansluitend zitten praten met een Zwitser die in Thailand woont en werkt voor microsoft. Hij is een hacker die voor bedrijven beveiligingen maakt. Hij mag Zwitserland niet meer in omdat hij daar veroordeelt is voor het hacken van vanalles en nog wat, over twee jaar is zijn veroordeling verjaart en kan hij terug, een echt Whizzkid. Tja je moet ergens over praten en wij hebben gezegd dat wij gewoon toeristen zijn!!

Keuken restaurant

Na het ontbijt een tuktuk geregeld op straat, we kunnen helaas geen scooter huren want dan moet je een paspoort achterlaten en dat gaat ons echt te ver, dus huren we een tuktuk die overal met ons naartoe gaat.

tuktuk

Op weg naar Silk Island, met een veerboot naar het eiland. We hebben uitleg gekregen over hoe zijde gemaakt wordt. Toch erg interessant, ik dacht altijd dat als de vlinders uitgevlogen zijn ze van die cocoons zijde maakten, maar dat is dus niet zo. De zijderupsen mogen geen vlinder worden en om ze niet uit te laten vliegen worden ze in de zon gehangen dan gaan ze dood in de cocoon en dan worden ze in kokend water gedaan en dan wordt er vanuit het binnenste van de cocoon zijde garen van gesponnen. Nooit geweten dat het zo leuk kan zijn om dit allemaal te zien. Ik moet erbij zeggen dat het een kleine weverij was en de mensen die er werken zij  erg gedreven.

stuurman veerboot  cocoons

cocoons koken  Zijde weven

Het is een heel erg hete dag vandaag en daarom zijn we s’middags bij het zwembad gebleven, “bukske” lezen en wijntje drinken. Wat een leven.

Zwembad bij hotel

8 november 2015, markten,

Vanmorgen overstroming door de regen, een wolkbreuk. Door een modder- en waterbad naar het ontbijt gelopen.  Ach ja modder schijnt goed voor je huid te zijn, dus we krijgen mooie voeten.

Aansluitend naar twee markten geweest, en wat waren die netjes en schoon, veel mooier dan op bv. Bali.  Alles wat je kunt bedenken is er te koop, maar wij vinden het alleen al mooi om doorheen te lopen.   Kleding, sieraden, vlees, vis, groente, fruit, huisraad, auto onderdelen, bloemen, elektronica, souvenirs en ga zo maar door. Ook al lopen we hier een hele dag dan nog heb je niet alles gezien.

Prachtige bloemen

We wilden in de middag naar het koninklijk paleis, dat ligt achter ons hotel, maar het was zo heet dat we gekozen hebben om naar het zwembad te gaan, de koning moet maar even wachten. Morgen is het Onafhankelijkheidsdag, dus dan gaan we terug om naar de parade te kijken.  Ook moeten we de bus nog regelen voor dinsdag, dan gaan we weer verder. Maar daar doet niemand hier moeilijk over, je kunt hier alles regelen, dus kumt goed.

Dank dat jullie ons volgen, tot het volgende verslag,

Liefs, Wim en Monica

1. Mam:
    8 november 2015
    Monica wat zijn je reisverhalen weer leuk zo blijf ik weer helemaal op de hoogte van jullie reis,ik geniet er heel erg van.bij ons is alles prima tot het volgende verslag. Nog heel veel plezier en geniet er van .Gr. aan Wim en jou. gr. van ons .Mam en Huub.
  2. Elly en Marcel:
    8 november 2015
    Prachtige verhalen,ik geniet van jullie beleving daar,dus laat.staan jullie zelf.We wachten weer op een mooi verhaal.geniet ervan.groetjes Marcel en Elly.
  3. Leony:
    9 november 2015
    hey Wim en Moon,
    Wat een mooie reis, heel interessant. Kum zeker helemaal goed met jullie. Ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Geniet ze. xxx Leony
  4. Trees:
    9 november 2015
    Hoi Monica en Wim, krijg al een indruk van Cambodja zo, geen idee wat jullie daar zouden aantreffen. Wel heftig killing fields. Eten ziet er goed uit. Wat voor Didi buitenkapsalon ;) Geniet ze nog verder. Gelukkig zijn jullie ervaren reizigers. Groetjes Trees