Schiphol-Singapore-Phnom Penh

5 november 2015 - Phnom Penh, Cambodja

4 en 5 november 2015

Schiphol-Singapore-Phnom Penh.

Gistermorgen vertrokken voor onze rondreis Cambodja. Alles op Schiphol is al in kerstsfeer, raar om te zien.  Na een tussenlanding en overstap in Singapore zijn we na 17 uur aangekomen in de hoofdstad van Cambodja: Phnom Penh.

Vliegveld

Voor je het land binnenkomt moet je drie verschillende formulieren invullen, een pasfoto inleveren en 30 dollar betalen voor het visum, en hier begint de corruptie al, Wim betaalde met 50 dollar en kreeg 15 dollar terug, tja die man kon echt heel goed tellen en Wim zag het verkeerd, ogen dichtknijpen en doorlopen.

Visum Cambodja

Cambodja  is een hartvormig land, grenzend aan Thailand en Vietnam, en behoorde ooit tot het Khmer imperium, dat onmetelijk en machtig rijk was.  Vandaag de dag is Cambodja één van de armste landen ter wereld. Na jaren van oorlog zijn de mensen hard aan het werk om het land opnieuw op te bouwen. De meerderheid van de bevolking kan niet lezen of schrijven en leeft van landbouw.

We zijn dus heel benieuwd wat we hier allemaal gaan zien en beleven.

Onze eerste indruk vandaag: Phnom Penh een grote stad en alles rijdt door elkaar heen, het lijkt één en al chaos, maar de komende dagen zullen we vast ondervinden dat er “logica” in zit!! Vanaf het vliegveld een taxi genomen, maar toen we bij de taxi’s kwamen bleek het een tuktuk te zijn, dus met koffers en al de tuktuk in en rijden maar, eerlijk gezegd een mooi begin van onze Cambodja reis!!

Met Tuktuk naar hotel.

Liefs, Wim en Monica

1. Leony:
    6 november 2015
    Hey maatjes, dat klinkt alweer goed, wordt vast een mooi avontuur. Geniet er lekker van. Ik kijk alweer uit naar t volgende verslag xx
  2. Franca Beijer Kersten:
    6 november 2015
    Hee Zus en Wim, mooi omschreven zus, wat een lugubere foto`s, bijzonder om te zien denk ik. Geniet van jullie reis, wij genieten beetje mee. Liefs uit Groesbeek xxx