Schildpadden en tempel Tanah Lot

9 juni 2015 - Sanur, Indonesië

Schildpad opvang en Tanah Lot,

Gistermorgen op weg gegaan richting de opvang van schildpadden, we hadden geen voorstelling wat we moesten verwachten en toen we eindelijk de goede afslag gevonden hadden moesten we entree betalen om door te mogen rijden,dat zie je hier veel, eerst betalen en dan mag je verder rijden. Of het altijd echte entree is geloven wij niet, maar je praat over €. 0,14 per keer, dat is in Indonesische ruphia €. 20.000,-.

We zagen veel bussen met toeristen staan en vroegen wat de bedoeling was, je kon op een boot en dan ging je naar het schildpadden eiland en kon je alles zien, echt toeristisch dus, terwijl wij iets anders voor ogen hadden. We zijn eerst maar een rondje gaan rijden en we kwamen uit bij inderdaad een heel ander soort opvang, hier was bijna niemand terwijl ze hier goed werk doen. Schilpadden die in vissersnetten of op een markt gevonden worden kunnen ze hiernaartoe brengen en ze worden weer opgelapt en opnieuw uitgezet in de zee. Mooi om te zien hoe vrijwilligers bezig zijn met gewonde schildpadden. We waren blij dat we doorgereden waren.

schildpad              schildpadden

Terug in Sanur zijn we lekker wezen fietsen. Ze hebben hier een 7km lang wandel/fietspad langs de zee aangelegd, het is hier niet zo dat het strand hutje/mutje vol ligt. Je kunt heel ver kijken.

Allemaal Balinezen in zee aan het wassen

Aan het eind van de middag gaan we altijd even wat drinken en kaarten, we kwamen op een gezellig terras terecht en we bekeken de menukaart, nou dat was schrikken, allemaal Nederlands eten, hutspot, rode kool, gehaktbal, frikadel speciaal  en ga zo maar door (zie foto). Wij dachten dat we in Azië zaten. Het eten op Bali is zo lekker dat je echt geen Nederlandse hap hoeft te hebben, dat doen we volgende week weer!!

menukaart

Dinsdag 9 juni 2015:

Vandaag naar het noorden gereden om de tempel Tanah Lot te gaan zien. Als je dan toch in Bali bent moet je dit gezien hebben. Werkelijk prachtig, een tempel in de zee. Gelukkig hadden we onze selfiestok mee om onszelf vast te leggen.

Tanah lot                     Tanah Lot

Selfie bij Tanah Lot

Op de terugweg kwamen we langs een veld waar allemaal watermeloenen lagen. Mannen waren ze in een vrachtwagen aan het doen, maar toen we verder keken, zagen we dat de vrouwen al die meloenen een eind verder ophaalde in manden op hun hoofd en vervolgens naar de mannen brachten, het leek wel een optocht van vrouwen met manden met meloenen op hun hoofd.

meloenen         meloenen op vrachtwagen laden

optocht met manden meloenen

Morgen gaan we even naar de markt in Denpasar, de hoofdstad.

Liefs vanuit bijzonder Bali Xxx Wim en Monica

1. Mam:
    11 juni 2015
    Wat een leuke trip hebben jullie weer gemaakt en al die mooie foto,s ik geniet zo mee van de prachtige reis van jullie. Geniet er nog even van. Gr. Mam.