Phu Quoc, Vietnam

8 maart 2019 - Phu Quoc, Vietnam

We zijn inmiddels iets meer dan een week op het eiland Phu Quoc.

Ik dacht dat we nier zoveel nieuwe belevenissen zouden krijgen omdat dit de 3de keer is dat we in Vietnam zijn. De 1ste keer hebben we van noord naar het midden gedaan, 2de keer zuiden naar het midden en nu zijn we gestart in Ho Chi Min en daarna doorgevlogen naar het eiland Phu Quoc, Dit ligt dicht tegen Cambodja aan.

Elke dag scooteren we en er zijn hier ook de meest mooie plaatsen, werkelijk paradijselijk, maar daarbuiten is er ook erg veel troep. Het toerisme staat hier in de kinderschoenen en dat merk je aan alles. De mensen zijn heel vriendelijk maar ze durven je bijvoorbeeld niet te vragen of je iets bij hen wilt kopen, of in restaurants naar binnen vragen. Ze zijn bang om iets verkeerd te doen.Terwijl ze er toch hun geld mee moeten verdienen.

Het hotel waar we zitten is geweldig, met uitzicht over het zwembad naar de zee in de verte.

Onze bungalowuitzicht vanaf balkon

We zijn naar een bijenfarm geweest,  uitleg over hoe belangrijk bijene zijn voor de natuur. Nooit geweten dat bijen de enige insecten zijn die voedsel voor de mens produceren.

bijenfarmVerse honing

We hebben verschillende tempels bezocht, allemaal even mooi.

Tempel 4Tempel 3Tempel

Wim is naar de kapper geweest omdat door de zon zijn haren wel heer hard groeide, hij kreeg meteen een massage, scheerbeurt en een masker erbij, en dat alles voor maar liefst € 5,-.

Wim kapperWasbak kapperScheerbeurt

Er wordt op dit eiland heel veel peper geproduceerd, door allemaal lokale peperboerderijen, was heel interessant. Aan hoge bomen groeien de peperkorrels en alle soorten peper groeien aan dezelfde boom. Groene, rode,zwarte en witte.  Groene peper worden rode peper (chili) als je ze langer laat hangen aan de boom, witte peper wordt gemaakt van de korrel van de rode, daar wordt de bast afgehaald, zwarte peper krijg je van groene peper als je ze langer laat drogen, anders blijft het groene peper.  Als ze geplukt zijn moeten ze 7 dagen in de zon drogen (zwarte Langer) en dan zijn ze lang houdbaar. Als je hier rondloopt ruikt het heerlijk naar verse pepers.

peperbomenheerlijk ruikende peperspeperkorrels drogenpeperboerderij

Het meisje die de uitleg gaf zei dat we verder moesten scooteren en de weg blijven volgen ook toen het asfalt ophield, dan zouden we bij een mooi strandje komen, nou het was inderdaad heel indrukwekkend, glashelder zeewater met allemaal zeesterren erin, hebben we nog nooit gezien, het was ook een paradijselijk strand. Blij dat zij ons dit uitgelegd heeft.

Paradijselijkzeesterren in zeeMooi strandSchommel - kopie

Er zijn overal vismarkten, we hebben hier ook alleen nog maar vis gegeten, allemaal vers en super lekker. Elke avond is er markt en daar verkopen ze heel veel verschillende soorten pinda’s , allerlei smaken, heel apart, kokos, koffie, groen thee, ananas, mango, raar het smaakt er ook naar. Zoveel markten gezien, overal is handel en het verse fruit en groenten blijven hier toch wel veel lekkerder van smaak dan bij ons.

Heerlijke garnalenFruit op het hoofddorst lessen

Lieve mensen, toch even een overzicht van afgelopen week. We genieten omdat je hier alles rustig kunt doen, je wordt niet gek van het drukke verkeer.  We zijn ook een dag met de kabelbaan geweest, daar schrijf ik deze week ook nog over, prachtige uitzichten gehad.

Liefs vanuit bijzonder Vietnam, Phu Quoc,

Xxx Wim en Monica

1. Frank en Ceciel:
    9 maart 2019
    Een prachtige eerste week van jullie vakantie. De tweede week zal vast weer nieuwe avonturen brengen. Geniet verder en wij dromen mee.
  2. Ralf en Maureen:
    9 maart 2019
    Geweldig verhaal weer Moon en mooie foto’s, genieten!!!!
  3. Franca Beijer Kersten:
    11 maart 2019
    Heey zus en Wim, mooi verslag en foto` s, zijn we er een beetje bij. Liefs van ons xxx
  4. Louis en Gerdie:
    11 maart 2019
    Hey lieverds, het is weer heerlijk om jullie verhaal te lezen. Zien we ook nog een beetje zon 😀, breng die maar mee als jullie naar huis komen.