Penang Georgetown

10 september 2013 - George Town, Maleisië

Penang, Georgetown.

Na de afkoeling in de Cameron Highlands zijn we aangekomen op het eiland Penang in de stad Georgetown. Weer totaal anders als wat we tot nu toe gezien hebben.

Het is hier allemaal wat ouder en niet zo schoon als in de andere 2 gebieden. Hier zijn het merendeel Chinezen en Indiërs.

Ons B&B, Campbell House ligt midden in het centrum met alles op loop afstand. Het is een prachtig B&B, weer oud Engelse stijl. Prachtige vloeren, een mooie houten trap en de koffers worden met een takel naar boven gehesen. Alle kamers hebben een thema en wij hebben de Peacock kamer, alles is in kleuren van de pauw. Je moet beneden aan de trap de schoenen uitdoen, je mag alleen bij de receptie schoenen aan. Het is even wennen, maar alles blijft mooi schoon en het maakt geen herrie op de houten vloeren.

Vanmorgen zijn we in 2 uur de stad rond gegaan in een Trishaw, je hebt o.a. Chinatown en little India.

Op de helft van de tour stopten we bij een chocolade en coffee museum voor een rondleiding. Nu houden wij er wel van dat alles niet zo langzaam gaat, maar dit was de snelste rondleiding ooit. Wim was nog niet binnen of we moesten achter de gids aanrennen, alles werd vliegensvlug uitgelegd, we konden niks vragen want de gids was alweer verder gelopen. Aan het eind van de uitleg konden we proeven, maar ook dat ging in sneltreinvaart, had je het ene stukje chocola nog niet in je mond of rennen naar de volgende en proeven. Wij schoten op een gegeven moment zo in de lach en konden niet meer stoppen, maar moesten toen koffie proeven. Dat was idem dito, kopje niet leeg, jammer maar de nieuwe is al aan de beurt. Daarna zei de gids gedag en voor we konden groeten was ze weg, zo gelachen.

Er is avonds een plein met allemaal eettentjes en live muziek met dans van hier en natuurlijk karaoke, zoals alle mensen uit Azië zij ze hier ook gek op karaoke en ze staan in de rij om op te treden.  Heerlijke vis gegeten en iedereen schuift bij elkaar aan.  Wim wilde van iedereen wat proeven en op een gegeven moment kwamen de mensen steeds wat brengen voor hem om te proeven, ik zal niet schrijven wat zoal, er zijn dingen bij die we bij ons niet eten! Aan het eind van de avond kwam iedereen ons een hand geven, ze hadden het gezellig gehad en wij ook.

Morgen hebben we een reisdag, we hebben dan een binnenlandse vlucht naar het eiland Langkawi.

Tot het volgende bericht,

Groetjes, Wim en Monica