Onderweg naar Sumatra

7 juni 2018 - Sumatra, Indonesië

Amsterdam-Singapore-Sumatra

Gisteren vertrokken voor onze reis naar Sumatra en Bali.

We gaan weer een mooie reis maken, eerst naar Sumatra en vervolgens vliegen we door naar Bali.

Na twee rustige vluchten en een snelle overstap in Singapore zijn we aangekomen op het eiland Sumatra, Indonesië.  De douane heeft er zin in vandaag want we hoeven niets in te vullen voor onze Visa on Arrival maar alleen onze papieren met de terugvlucht te laten zien, terwijl de mensen voor ons terug worden gestuurd om de formulieren wel in te vullen.  Wat een geluk. Hierdoor lopen we binnen een kwartier met koffers en al naar buiten waar de warmte ons tegemoet slaat.

We blijven de eerste twee dagen net buiten de hoofdstad Medan in een hotel van Nederlandse mensen.  Wat ons al rijdend meteen opvalt is dat het viezer en meer terug in de tijd is als Bali.  Dat is ook de reden dat we voor dit hotel hebben gekozen, het is er schoon. En bij aankomst, en het zelf te hebben gezien, klopt dat ook.  Er is ook een mooi zwembad bij met prachtig uitzicht op de jungle dus het begin is goed.

zwembad uitzicht vanaf ontbijt

Laat in de middag op zoek gegaan naar een scooterverhuur, maar helaas dat kennen ze hier niet, er spreekt ook bijna niemand Engels, wat weer beaamt dat het hier verder achterloopt.  Zo jammer dat de jeugd geen Engels leert. In een tuktuk zijn we rondgereden en de man was lief en wilde van alles vertellen maar wij konden er geen bal van maken maar we hebben wel gelachen.  Wat wel leuk is om te zien al die Nederlandse woorden bv. er staat overal “doorsmeer” wat betekend dat je de auto er kan laten wassen.

S’avonds gegeten in het restaurant van ons hotel Omlandia, de eigenaars waren er ook en van hen hebben we leuke ideeën gekregen voor morgen want scooters verhuren ze hier echt niet, we gaan de stad in voor een  heritage tour langs alle bezienswaardigheden die de Nederlanders hier gebouwd hebben, cultuur snuiven.

Liefs Wim en Monica

1. Louis en Gerdie:
    8 juni 2018
    Hey Wim en Monica, wat heerlijk dat we weer mee mogen genieten van een bijzon dere reis. Fijn dat de vluchten goed verlopen zijn. Ik heb gisteravond gegoogeld op Sumatra, wat een prachtig land. Wat zullen jullie genieten. Jammer van de scooters maar daarvan laten jullie je er niet van weerhouden om er toch iets moois van te maken.
    Geniet, veel plezier en doe voorzichtig.
    Liefs Louis en Gerdie xx