Onderweg naar Bali en Kuta,

16 juni 2018 - Kuta, Indonesië

Onderweg naar Bali en Kuta,

Donderdag naar Bali gevlogen, bijna het vliegtuig gemist, we zaten bij gate 9 (stond op de tv schermen)  en we hoorden wel dat er al een paar keer omgeroepen werd dat men naar de gate moest maar wij zagen geen beweging bij de gate.  Tot er een man aan mij kwam vragen of ik miss Monica was?  Bleek dat bij het omroepen steeds mijn naam was genoemd om naar de gate te gaan, gate nummer 10. Ja en toen hoorden wij het ook, ha ha. We hadden nog 20 minuten, maar ze konden eerder vertrekken. Vervolgens zijn we met een privé auto naar het vliegtuig gebracht.Indonesisch Engels is ook niet te verstaan.

koe vervoeren dit zagen we nog onderweg naar het vliegveld.

vertrekken richting Bali                                      richting Bali

Bali, Kuta,

We zijn weer in Bali, Kuta wel te verstaan.  We zijn hier  vaker geweest maar het blijft zo’n speciaal eiland. Hier is het veel drukker, veel toerisme en heel gezellig. We hebben een huisje en het is prachtig, we liggen naast het zwembad dus ideaal.  Het is prachtig opgezet met een mooie tuin en de mooiste bloemen.  Als we de poort uitlopen staan we midden in de drukte, maar zodra je hier in de tuin loopt hoor je niets van alles buiten de poort en lijkt het of je ergens in de rimboe zit.

pad naar bungalow              bungalows                   zitje buiten de bungalow Badkamer van onze bungalow                    toiletartikelen

zwembad                  zwembad

Al scooterend zie je meteen het verschil met Sumatra, de wegen hier zijn veel mooier, schoner en hier hebben ze versiering langs de weg van rituelen die hebben plaatsgevonden. Het ziet er allemaal wat vriendelijker uit en dat komt omdat Sumatra overwegend Islamitisch is en Bali het Balinees Hindoeïsme heeft en het geloof in karma, waarbij al het goede dat je doet, weer bij je terugkomt. Daardoor zijn er ook heel veel ceremonies op Bali waarbij ze de straten versieren.

versieringen onderweg                                 onderweg

Vandaag, zaterdag, zijn we richting Ubud gegaan, 30km hiervandaan en het was me toch druk op de weg. Schijnt door het Suikerfeest te komen dat valt nu net in het weekend dus is het drukker.  Het is een mooie toer geweest door rijstvelden en mooi versierde straten.

rijstvelden                                                         rijstveld

drukte op de straat                                 straatbeeld                                                                          aap in monkeyforest Ubud

We zorgen elke middag dat we rond 3 uur terug zijn en gaan dan lekker zwemmen zodat de knie van Wim training krijgt en los blijft (althans de spieren). S’morgens gaat Wim voor het ontbijt ook zwemmen, hoe sportief.

zwembad

De komende dagen willen we elke dag een ronde scooteren dus mochten we nog mooie momenten meemaken zal ik ze zeker delen en anders maak ik donderdag een eindverslag.

Bedankt voor jullie lieve en leuke berichtjes, geniet van jullie weekend, dat doen wij ook want s’avonds is het hier één groot feest.

Xxxx Wim en Monica

1. Elly en Marcel:
    17 juni 2018
    Mooi verhaal weer, we zijn weer helemaal up-to-date. Geniet van deze laatste mooie dagen. En we zeggen vast tot de 29ste.

Liefs Marcel en Elly.
  2. Olga en Rene van Summeren:
    18 juni 2018
    Hee schatjes door onze hectische drukke week enz(je weet wel wat ik bedoel) heb ik net jullie prachtige verhalen en foto s gelezen en gezien! Zeer indrukwekkend ! Genieten nog effe van al t moois en tot gauw in Winssen liefs Rene en Olga 💋💋💋❤️
  3. Louis en Gerdie:
    18 juni 2018
    Hey Miss Monica haha, gelukkig dus net op tijd.
    Geniet nog lekker en we zien jullie snel weer.
    Liefs Louis en Gerdie