Negombo en omgeving

29 mei 2017 - Negombo, Sri Lanka

Twee heerlijke dagen,

De scooter is gehuurd en we zijn aan het rond touren.  Heerlijk vooral omdat het zo heet is voel je dat niet op de scooter.

Even naar de Fishmarket wezen kijken maar omdat we laat waren was bijna alles weg dus we gaan nog een keer terug om 6.00uur s’morgens.  Het is heel raar hier, want je hebt hier hele straten met hetzelfde, bijvoorbeeld een hele straat met waar ze alleen maar kapmessen verkopen, een straat waar ze alleen maar dakpannen verkopen, ga zo maar door.

Vandaag hebben we er een korte dag van gemaakt en vanmiddag gerelaxt bij het zwembad van onze geweldige B&B.

Gisteravond toen we naar de  restaurants liepen was er aan het einde van onze straat een katholieke mis, er staat daar een Mariabeeld en er stond een koor, eromheen en in de hele straat stonden en zaten op hun knieën allemaal mensen die de dienst volgden. Gewoon op straat niet in een kerk en daar zijn er hier meer dan genoeg van.  Wij moesten er natuurlijk dwars doorheen om op straat te komen, dus voor het koor langs achter de geknielde door, het werd ons niet in dank afgenomen, maar de optie om helemaal om te lopen vonden wij erger. De hele avond bleef de muziek van het koor door de straten te horen, vreselijk. Er was ook nog vuurwerk aan het einde van de mis.

Mariakapel

Vandaag verschillende kerken bezocht uit de tijd dat het nog een kolonie van Nederland was. Er waren een paar dopelingen en oma vroeg meteen of we katholiek waren en zo ja of we meegingen om bij hun thuis thee te drinken op de dopeling, Wim vroeg of ze ook bier had, maar dat had ze niet dus we hebben netjes bedankt.

Één van de vele kerken          Wel heel blauwe kerk

Onze route vervolgd naar het Dutch canal, de naam zegt het al, dit kanaal uit de VOC tijd loopt parallel aan de zee en vervoerde en diende voor transport van kaneel naar Colombo. Je kunt er een rondvaart maken maar daar passen wij voor.   De Nederlandse regering heeft er vorig jaar 11 miljoen ingepompt om het kanaal weer schoon te maken en vervolgens gaan ze hier gewoon door om er de rotzooi weer in  te dumpen, goed bezig Nederland!!!

Dutch canal

We hebben verder gereden langs de spoorweg, typisch dat het kan, we hoopten dat er een trein kwam maar die lopen er hier, denken we, niet zoveel aangezien het onkruid tussen de rails staat.Maar er rijden dus wel treinen, gestopt bij een station en er kwam net een trein aan.  Spoorhuisjes zoals bij ons vroeger, waar ze nog handmatig de spoorbomen dichtmaken.

Trein station   Op het perron

Bord met hoelaat de treinen gaan en komen   Spoorweg overgang

Toch een trein

Het waren twee heel relaxte scooterdagen, de mensen roepen allemaal en zijn echt vriendelijk, de kinderen zijn allemaal buiten aan het spelen en komen je begroeten en iedereen vraagt waar we vandaan komen.

Zo leuk en vrolijk

S’middags hebben we lekker bij het zwembad gelegen en een potje poolbiljart gespeeld in de B&B met het personeel en wij willen winnen dus dan weet je wel hoe wij reageren als het ons wel en soms niet lukt, kortom we hebben erg gelachen om de godverdommes van Wim!

Tot schrijfs,

Groetjes en dank dat jullie ons volgen, Wim en Monica

1. Luuk:
    29 mei 2017
    Mooi! lekker genieten jullie!
  2. Elly en Marcel:
    29 mei 2017
    Mooi verhaal weer en Prachtige foto's.Groetjes van uit heumen.
  3. Wim Simmelink:
    29 mei 2017
    Wij ( Ingrid en Marian and me) hebben lekker op het terras Bij Anneke gezeten ,het was te warm , bij jullie ziet het er weer super mooi uit ! Veel plezier nog .
  4. Louis en Gerdie:
    31 mei 2017
    Wat is er aan de hand?
    ■te laat opgestaan
    ■ 2 dagen aan het zwembad gelegen.
    Waar blijven de aktie verhalen?
    Xxx Gerdie