Kuang Si watervallen

2 november 2016 - Luang Prabang, Laos

Kuang Si watervallen.

In Luang Prabang gaat alles s’avonds om half elf dicht, dus lig je vroeg op bed met als gevolg dat je vroeg wakker bent.  We konden niet meer slapen en zijn om half zes opgestaan om naar het ochtend ritueel van de monniken te gaan kijken.  Deze monniken gaan om zes uur de straat op en de mensen van de stad zitten op hun knieën op de stoep en geven de monniken rijst en koeken.  We hebben ook maar een bak rijst gekocht om mee te doen samen met wat mensen uit Korea. Het is wel speciaal om te zien maar ze krijgen zoveel eten dat ik me niet voor kan stellen dat ze alles opeten, maar ze zullen het wel ergens gaan offeren bij een Buddhabeeld of zo.

IMG_1592Monniken

De ochtend markt was ook al begonnen dus die ook maar gelijk meegepakt en zoals in al deze landen is er van alles te koop, maar dit soort markten hebben voor etenswaren.  Ze waren zelfs een leguaan aan het slachten, wie wil dat nu eten? En wat ze hier heel veel eten en op iedere hoek van de straat te koop is zijn pannenkoeken, en wij maar denken dat het een Hollandse iets is. Ze zijn ook nog eens erg lekker. Overal kun je bij het ontbijt ook pannenkoeken krijgen.

markt

Na het ontbijt naar de watervallen gereden en eerlijk is eerlijk het is adembenemend mooi. Het zijn allemaal terras watervallen, prachtig en zo blauw, gewoon niet te geloven.

20161102_102501Zo mooi20161102_105309Alweer prachtig

IMG_167120161102_095348

Je kon ook helemaal naar boven klimmen naar waar de grote waterval naar beneden komt en natuurlijk hebben we dat gedaan, nou dat was me wat. Er was een trap maar de waterval ging daar nog overheen omdat het regenseizoen net afgelopen is. Na de trap is het met handen en voeten klimmen want er is geen pad meer, en steil. Ppppffff. Samen met twee jongens uit Maleisië hebben we de top bereikt, zij hadden teenslippers aan en gingen op blote voeten verder, wat een gevecht. Ik was blij dat wij onze stevige schoenen in de scooter mee hadden genomen, ik had al z’on voorgevoel, vooral omdat het regenseizoen net afgelopen is.

Maar toen we boven kwamen waren we blij dat we doorgezet hebben.  Zo mooi.We hebben het er de hele tijd nog over dat onze ogen prachtige natuur gezien hebben, wauw.

trap bij watervalTrap overstroomt

Boven op de waterval

S’avonds worden de straten hier in een mum van tijd omgetoverd tot markten waar werkelijk alles te koop is, let wel tot tien uur dan opruimen en de straat is weer leeg. Er is ook een foodmarket en daar gingen we eten, bij het afrekenen geeft die vrouw terug van 50.000Kip ongeveer 5€ (geld van laos) maar wij gaven 100.000Kip, meteen in discussie en dat briefje van 100.000 teruggepakt, stomme trut. Vervolgens gaf ze de rest van het wisselgeld. Ze proberen het. Voor de rest is het erg gezellig vertoeven op een terras omdat je veel te kijken hebt.

Liefs, xxx Wim en Monica

1. Louis en Gerdie:
    3 november 2016
    Wow wat prachtig daar, echt geweldig!
  2. Wim Simmelink:
    3 november 2016
    Echt super om naar te kijken ! Een geweldige ervaring buiten kijf .
  3. Elly en Marcel:
    3 november 2016
    Wat een prachtige foto's,kippenvel moment.wat een prachtige reis maken jullie!!!
    Vele groetjes van ons.
  4. Mam:
    Hoi Monica en Wim,
    Wat zijn jullie weer op een prachtige plek geweest en die watervallen uniek de foto-s die jullie hebben gemaakt ,heel heel mooi en de foto waar jij langs de straat zit met rijst,ja waar je bent doe je met de bevolking mee dat heeft ook wel iets,een prachtig verslag weer,tot het volgende.Groetjes Mam.
  5. Olga en Rene van Summeren:
    4 november 2016
    Oooooh echt n sprookje zeg!!! Prachtige foto 's en prachtig verwoord! Wat is de natuur toch mooi! En jullie ook❤️