Koh Samui 22 en 23 februari 2015

23 februari 2015 - Koh Samui, Thailand

Koh Samui, 22 en 23 februari 2015,

En er zijn alweer twee prachtige dagen voorbij, twee dagen waarin we weer mooi plaatsen bezocht hebben en mooie mensen ontmoet hebben.

Gistermorgen hebben we het rustigaan gedaan, we zijn pas s’middags op de scooter gestapt en zijn gewoon gaan rijden. We zijn me toch langs een mooi park gekomen met allemaal Boeddha’s, we hebben foto’s gemaakt maar die zijn niet gelukt, dus zullen we nog een keer terug moeten, heel erg!!

prachtige Boeddha

S’avonds hebben we gegeten op de markt, je hebt hier overal eetmarkten waar het eten vers bereid wordt, je kunt alles wat je wilt hebben uitkiezen en zij maken er een heerlijk diner van, bij weer een andere tent kun je drinken bestellen. Het is een groot plein en rondom staan alle tenten en in het midden tafels met stoelen, alles is versierd met kerstverlichting en er is livemuziek. Er is ook al drie dagen vuurwerk in verband met het Chinese Nieuwjaar, vandaag de laatste dag. Het is wennen, maar iedereen groet je met happy new year!!!  Morgenavond is er een half moon party om het geheel af te sluiten.

Naderhand hebben we de barstreet gevonden en alles draait hier om, jawel hoor, biljarten, iedereen daagt iedereen uit om te poolbiljarten. Wij houden het bij kijken om geen flater te slaan.

Vandaag naar het zuiden gereden op zoek naar de waterval en olifanten, maar omdat je hier steeds wat anders ziet en wij dan afslaan, zijn we niet bij de waterval gekomen, wel bij een kokosnoten boerderij waar ze aan het werk waren om de kokosnoten schoon te maken voor vervoer.

Kokosnoten boerderij                               kokosnoten

Later zijn we bij een prachtig klein restaurantje aan de zee terecht gekomen, zo mooi, alles is nog heel primitief, de douche is gewoon een gieter die opgehangen is, maar het heeft echt iets. Leuke mensen die de boel daar runnen.

Douche (gieter)                                   restaurantje

keuken

Op de terugweg gestopt bij de Bamboobar om een kaartje te leggen, hier stoppen we altijd aan het eind van de dag om de dag door te nemen.

Lieve groeten vanuit prachtig Koh Samui, Wim en Monica