Koggala, Mirrisa en kustlijn

6 juni 2017 - Unawatuna, Sri Lanka

Koggala en Mirissa, kustlijn.

Gisteren zijn we de andere kant op gegaan, je kunt hier helemaal langs de kustlijn rijden, prachtige uitzichten.  We kwamen al snel langs een schildpadden opvang, die zijn er hier heel veel. Als een schildpad eitjes legt halen zij ze weg en broeden ze uit in het zand bij een opvang, omdat anders teveel eitjes opgegeten worden door andere dieren. Dit uitbroeien duurt 3 maanden. Op het moment dat de schilpadden uit de eitjes komen zetten zij ze direct terug in de zee. Dit uitzetten gebeurt altijd s’avonds omdat er dan minder roofdieren zijn om ze op te eten, zo hebben ze de meeste kans om te overleven, Erg interessant.

uitbroedveld       hoeveel eieren er liggen

schildpadje

Verder scooterend zijn er in de zee mannen aan het paalvissen, er is een bus Chinezen gestopt en die staan werkelijk te dringen om foto’s te maken, het zijn echte pekingeenden, ha ha.

Het is een heel raar gezicht om mensen zo te zien vissen en dit doen ze alleen in Sri Lanka, is een traditie. We hebben geluk dat ze nu bezig zijn, ze doen dit eigenlijk alleen s’morgens vroeg en s’avonds, een geluk dat wij altijd vroeg op weg gaan.

paalvissers  Paalvissers

Paalvissers  Ook paalvissen

Vandaag terug naar Galle gegaan, we zouden gisteren gaan fietsen, maar ze hadden geen fiets die geschikt was voor Wim, hij is te groot en dan moet hij zijn knieën zo gebogen houden dat hij dat niet lang volhoudt, dus in overleg geannuleerd en met de scooter naar Galle gegaan. Hier is het  Nederlandse  Fort, kerken, veel Dutch hotels. Er zijn allemaal smalle straatjes in het fort en dat maakt het dat het hier wel heel anders is als buiten het fort. Er zijn hier ook heel veel toeristen.
Old Dutch Hostpital      Vuurtoren Dutch fort

Galle   Nederlandse kerk          B&B in Galle    Bovenop Dutch Fort

Op de weg terug zagen we het bordje Jungle Beach, we hebben hier al van gehoord en het schijnt verscholen te liggen, dus de Sri Lankanen gevolgd en het is idd door Jungle naar beneden lopen, er is wel een pad en dan kom je op een heel mooi plekje aan de zee. De Sri Lankanen komen hier elk weekend.

pad naar jungle beach     Jungle beach

Jungle beach

Morgen gaan we een laatste dag scooteren, we willen naar het regenwoud, de overstromingen zijn daar nu weg dus kunnen we er naartoe.

Groetjes vanuit een heet en mooi Sri Lanka,

Wim en Monica

1. Elly en Marcel:
    6 juni 2017
    Jullie hebben weer mooie dingen gezien en gedaan.geniet van de laatste dagen.Groetjes vanuit een herfstachtig heumen.
  2. Olga en Rene van Summeren:
    7 juni 2017
    Hee schatjes wat hebben jullie weer vanalles gezien en meegemaakt! Ik heb nu pas alle verhalen gelezen maar wel aan jullie gedacht hoor! Prachtige foto s allemaal en nu nog effe genieten en alvast een goede terugreis en fijn om jullie ook weer in Winssen te zien! Liefs van ons xxx
  3. Louis en Gerdie:
    7 juni 2017
    Wat een mooie nieuwe ervaringen hebben jullie weer. Prachtig om te zien, mooie en bijzondere foto's.
    Geniet nog even en alvast een goede terugreis. Houdt de warmte maar vast. Hier is het herfst. Ja ik weet het: de tijd gaat snel