Kabelbaan Phu Quoc

12 maart 2019 - Phu Quoc, Vietnam

Niet te geloven maar ze hebben hier een kabelbaan en ook nog luxe.

Er wordt op het eiland zoveel gebouwd dat dit, denken wij, gebouwd is voor het vele toerisme dat in detoekomst naar dit eiland zal komen.In het zuiden zijn ze hele wijken met nieuwe resorts aan het bouwen, echt niet normaal. Ben blij dat ik nu hier ben en niet over 10 jaar, dan zal het overspoeld worden.  Er zijn hier nu al veel russen, maar geen vervelende. Ze zijn netjes maken geen rotzooi ofzo.

Ze kopen hier heel veel fruit, elke avond weer. Chinezen zijn er ook veel en daar hebben ze hier geen schik mee want die maken wel veel rotzooi.

Maar de kabelbaan, dat was echt mooi, je gaat over drie eilanden heen en stopt op het laatste eiland, daar zijn ze een heel waterpark aan het bouwen omdat het waterkussen in de zee over een tijdje echt te klein is. Voor de rest is er daar niet veel te zien, maar omdat het personeel van 12 tot 13.30uur pauze heeft ligt de kabelbaan die tijd ook stil, echt Vietnamees zou in Nederland echt niet kunnen, en moeten we tot 13.30uur wachten voor we terug kunnen.  Het blijft een must do voor de mooi uitzichten vanuit de kabelbaan.

ingang kabelbaankabelbaanuitzicht eilandenover dorp3930709-s.jpg?1552360026

Vissaus fabriek

We zijn een kijkje wezen nemen bij de fabriek waar vissaus gemaakt wordt, niet echt heel bijzonder, we hadden er meer van verwacht, maar het was leuk om te zien.

Phu Quoc vissaus is al lang bekend in binnen- en buitenland, niet alleen vanwege het hoge eiwitgehalte, maar ook door de traditie van het maken van oude vissaus van de mensen hier. Phu Quoc Khai Hoan vissaus is een  traditioneel product voor vissaus.  Het merk Khai Hoan is beroemd.

Gevangen vis gemengd met zeezout wordt in grote vaten gedaan genaamd Chop.  Chop is gemaakt van hout en versterkt met grote "string" vezels gemaakt van bosrotan. Een dikke laag zeezout wordt op de vis aangebracht en de vis samengeperst. Vis wordt gedurende 12 tot 15 maanden in de houten kisten geïncubeerd om het eerste vissausproduct te produceren: vissaus.

houten tonnen met visVissaus3930707-s.jpg?1552360000

Als je op Phu Quoc bent moet je ook echt naar de zonsondergang gaan kijken, echt prachtig.

zonsondergangwijn zonsondergangbier zonsondergang

Onze vakantie zit er bijna op. De laatste 2 dagen hebben we strand gedaan.

Sao Beach

Ze vervoeren alles met een scooter.

vervoer op scooter

We zullen de verse vis en heerlijke groenten missen.

ijskarBBQen op straat, verse vis

Morgen vliegen we terug naar Ho Chi Min, toen we daar 2 weken geleden waren viel het gelijk op dat er al veel veranderd is in 5 jaar, er hangen bv geen elektriciteits draden meer in de straten.

Donderdag komen we weer naar Nederland met een koffer vol mooie herinneringen en de zon.

Groetjes en dank voor jullie lieve berichtjes ,

Xxx Wim en Monica

1. Louis en Gerdie:
    12 maart 2019
    Hey lieverds, wat een prachtige relaxte reis hebben jullie.
    Geniet er nog maar even van.
    Een goede reis terug en we zien jullie weer snel.
    Liefs Louis en Gerdie xx