Java, Bogor.

19 september 2019 - Bogor, Indonesië

We gaan weer een rondreis maken, dit keer naar het Indonesische Java.

Java is 3 keer zo groot als Nederland en heeft 145 miljoen inwoners.  Java is voornamelijk  Islamistisch, wat met name inhoud dat er 5 keer per dag omgeroepen wordt voor het gebed en dat je hier moet zoeken naar een restaurant waar je wijn en bier bij het eten kunt krijgen, en ook ons hotel is geheel alcoholvrij (goed voor het afkikken na de Wijchense kermis), er zijn hier allemaal Halal hotels.

De hoofdstad is Jakarta,deze stad hebben we gelijk achter ons gelaten omdat het er druk is en veel smog.

Wij zijn gelijk doorgegaan naar Bogor, een stad 75 km rijden vanaf Jakarta.  Java heeft een rijke Nederlandse geschiedenis en dat zie je overal aan de namen, Het presidentieel paleis is paleis Buitenzorg en daarbij de botanische tuinen.

Je hebt hier: polici, communicatie, kantoor post, landbouw, en nog veel meer woorden die betrekking hebben op Nederlands.

Gisteravond in een erg leuk restaurant gegeten, Lemongrass, heerlijk Indonesisch.

Leuk restaurant

Vandaag naar het paleis Buitenzorg en de daarbij behorende botanische  Tuinen geweest, erg mooi allemaal, maar wij zijn in het najaar dus stond er weinig in bloei. Maar een mensen dat er waren, niet normaal, het zag er zwart van de vrouwen met witte hoofddoeken. Allemaal even vriendelijk en ze wilden constant met ons op de foto, wij hebben geen andere toeristen gezien dus wij waren ook een attractie.  Maar wat een verschil met moslims hier en bij ons echt hele lieve mensen hier.

Paleis Buitenzorg Botanische tuinen Tuin Paleis Buitenzorg Veel Nederlandse invloedenTuin bij paleis Buitenzorg Zwart van de witte hoofddoeken.

Vanmiddag na het eten wilden we terlug, en er rijden hier allemaal van die groenen busjes waar je zo in kan stappen en dan rijden ze je voor € 0,30 p.p. naar waar je moet zijn. Erg leuk omdat de lokale bevolking dit doet. Wij natuurlijk zo’n busje in,  maar die ging de hele andere kant op dan waar wij naartoe moesten. Op een gegeven moment vroeg de chauffeur waar wij heen gingen, met handen, voeten, behulp van andere passagiers en maps.me wist hij het. We hadden de verkeerde bus genomen. Blijkt dat elke bus een nummer heeft, stom van ons, maar geen nood uitgestapt en vervolgens zorgt iedereen op straat ervoor dat jij de juiste bus neemt.  Terug bij het hotel geven wij hem €. 0.60 wil hij nog geld teruggeven omdat het teveel is.

Heerlijke saté

Lieve mensen onze rondreis Java is gestart met al 2 mooie dagen in weer een hele andere wereld.

Morgen reizen we verder naar Bandung, midden Java.

Liefs Wim en Monica

1. Louis en Gerdie:
    19 september 2019
    Jeetje Wim en Monica wat een mooie ervaringen weer.
    En een paar dagen alcohol vrij is inderdaad ook niet verkeerd.
    Veel plezier en lekker genieten daar. Wij kijken weer uit naar jullie volgende ervaringen.
    Tot snel hopelijk xx
  2. Elly en Marcel:
    19 september 2019
    Hoihoi,

Weer heel leuk om jullie reis weer te volgen, wij hebben al weer genoten van je mooie verhaal Moon en de mooie foto's.
    Geniet van de aankomende dagen, en wij wachten weer op het volgende verhaal.
  3. Ralf en Maureen:
    20 september 2019
    Mooi verhaal weer en gave foto’s, veel plezier